شناسهٔ خبر: 67534224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازداشت بیش از ۳۰ معترض حامی فلسطین در نیویورک

تهران- ایرنا- پلیس نیویورک از دستگیری ۳۷ معترض ضد اسرائیلی به دلیل سوزاندن پرچم آمریکا همزمان با برگزاری جشن‌های چهارم ژوئیه و روز استقلال در آمریکا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه نیویورک پست، پلیس نیویورک از دستگیری ۳۷ معترض در جریان تظاهرات ضد اسرائیلی حامیان فلسطین خبر داد. پلیس اعلام کرده است که بیش از ۳۲ معترض در منطقه منهتن به دلیل آتش زدن پرچم آمریکا دستگیر شدند.

پلیس نیویورک در ادامه اعلام کرد که در جریان تظاهرات «سیل ۴ ژوئیه برای غزه» که توسط گروه حامی فلسطین Within Our Lifetime سازماندهی شده بود، این افراد دستگیر شده اند. این تظاهرات همزمان با برگزاری جشن های مراسم روز استقلال آمریکا (۴ ژوئیه) برگزار شده است.

گفته می شود یکی از معترضان به اتهام ربودن پرچم اسرائیل از "پارک واشنگتن سکوئر" و یک نفر دیگر هم به اتهام تلاش برای گرفتن پرچم از یک پسر بچه ۱۷ ساله دستگیر شده است. مقامات در خصوص دستگیری فرد دوم گفته اند که وی به تلاش برای سرقت بزرگ متهم شده است.

این روزنامه در ادامه آورده است که تصاویر منتشر شده از این تظاهرات، گروهی را در حال سوزاندن پرچم آمریکا در داخل پارک واشنگتن سکوئر نشان می‌دهد. در کنار پرچم، تصویری از دونالد ترامپ و جو بایدن نیز در حال سوختن است که در آن هر دو نفر تاج‌هایی بر سر دارند و زیر آن نوشته شده است: «مرگ بر همه پادشاهان».

به نظر می رسد این تصویر به حکم اوایل هفته پیشین دادگاه عالی اشاره دارد که در آن به رؤسای جمهور ایالات متحده «مصونیت مطلق» از تعقیب قضایی در برابر «اقدامات رسمی» در دوران تصدی خود می دهد.

گفته می شود در یک پارک دیگر نیویورک (Greenwich Village park) نیز تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: «بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شده‌اند، دموکرات‌ها دستان شما خونی است» و «اسرائیل، ما شما را می‌شناسیم، شما کودکان را هم زندانی می‌کنید».

از سوی دیگر گروهی از سازمان دهندگان این تظاهرات در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشتند: «درحالیکه قیام می کنیم و مانند سیل نیویورک را برای غزه درمی نوردیم، پرچم انقلاب را بالا می بریم. با مقاومت در برابر سرکوب مداوم پلیس نیویورک امروز به منظور برهم زدن ۴ ژوئیه، ما مشخص می‌کنیم که این خیابان‌ها از آن ما هستند. در حالی که شما تماشاچی هستید، بمب ها فرود می‌آیند. درحالیکه تظاهرکنندگان فریاد می زدند، اسرائیل بمباران می کند و آمریکا پول آن را می دهد! امروز چند بچه را کشتید؟»

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، به ۳۷ هزار و ۹۲۵ نفر و آمار مجروحان به ۸۷ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

نظر شما