شناسهٔ خبر: 67533367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

اختصاص ۹ هزار هکتار زمین به طرح‌های مسکن استان فارس در دولت سیزدهم

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این استان در بحث تامین زمین طرح های مسکن دولت مردمی سیزدهم از جمله طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، با اختصاص ۹ هزار هکتار زمین بالاترین میزان تامین زمین را داشته و در صدر قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، ناصر رضایی، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت شهید رییسی تاکنون، در استان اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسکن انجام شده و با توجه به قرار داشتن در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بیان این اقدامات و دستاوردها می‌تواند موجی از امید و نشاط را در جامعه و در میان مردمی که همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند ایجاد کند و این وظیفه همه ما است.

وی با اشاره با آغاز عملیات اجرایی دهکده لجستیک شهر شیراز با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان محلی در مجاورت پروژه راه آهن شیراز - بوشهر ادامه داد: این اقدام بیانگر این مطلب است که تمام دولتمردان در دولت مردمی شهید رییسی حتی تا آخرین لحظه نیز با هدف خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت استان و کشور در میدان حاضر خواهند بود و هرآنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا اهداف و برنامه‌ها با شتاب و به شکل مطلوب پیش رفته و عملیاتی شود.

رضایی اظهار کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی یک بخش کاملاً اجرایی و تأثیرگذار در سرنوشت اقتصادی و زیرساختی کشور است و مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در استان نیز به عنوان یک مجموعه یکپارچه در ذیل آن، وظیفه تعریف پیشران توسعه کشور را برعهده دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: با روی کار آمدن دولت شهید رییسی یک اقدام بزرگ آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود که طی آن بنا شد که ظرف چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

رضایی افزود: سهم استان فارس از این میزان در ابتدا ۲۳۰ هزار واحد تعریف شده بود که در نهایت تعداد متقاضیان به ۴۸۰ هزار نفر رسید و تاکنون ۱۷۲ هزار نفر نیز تعیین وضعیت شده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث اجرای طرح‌های مسکن دولت سیزدهم، شهید رییسی هر هفته به شکل جدی این مساله را پیگیری می‌کرد و وزارت راه و شهرسازی نیز مباحث مرتبط با این موضوع به شکل جدی دنبال می‌شد.

رضایی فارس را نخستین استان در زمینه تعریف شهرک‌های مسکونی دولتی دانست و گفت: این استان با تامین ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین طرح جوانی به عنوان سومین رکن اسکان و دریافت مجوزهای لازم در این زمینه در کشور پیشتاز است و در همین راستا هفته گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی حدود ۶ شهرک که بالاترین تعداد در کشور با گنجایش ۵۷ هزار واحد بودیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: همچنین در چهلمین روز شهادت شهید رییسی، آغاز عملیات اجرایی، افتتاح، تخصیص و تحویل اراضی و واحدهای مسکونی هم‌زمان با نقاط مختلف کشور را در این استان شاهد بودیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در یک شاهراه ترانزیتی در آینده گفت: در سند آمایش سرزمین قرار است ۲۰ میلیون جمعیت را در سواحل کشور مستقر کنیم و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب در آذرماه ۱۴۰۲ سند اقتصاد دریا محور ابلاغ شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در مجموعه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، حدود ۲۷ نقطه و پهنه جدید ساحلی در کشور تعریف شده که بنا شد به هر استان یک نقطه اختصاص یابد که جلسات اولیه در این زمینه برگزار و یکی از این ۲۷ نقطه برای فارس در نظر گرفته شد که در مراحل فرایند حقوقی و قانونی است و امیدوارم در این حوزه هم اقدامات لازم انجام شود.

رضایی افزود: در حوزه ترانزیتی هم چهار استان کشور از اتصال به مرکز و شمال کشور محروم هستند که استان فارس می‌تواند به عنوان استراتژیک‌ترین نقطه اتصال و ترانزیت کشور به پهنه جنوب و مرکز کشور معرفی شود.

نظر شما