شناسهٔ خبر: 67533295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی تنیس:

با حساب مالی مسدود به مسابقات بین‌المللی رفتیم

رئیس تیم‌های ملی تنیس ایران گفت: تیم ملی در وضعیتی به دیویس کاپ اعزام شد که تکلیف فدراسیون مشخص نبود و حتی حساب فدراسیون نیز بسته شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرشاد صفتی درباره مسابقات تیم ملی در چارچوب دیویس کاپ اظهار کرد: اینکه توانستیم با کسب جایگاه هشتم گروه سه جهانی، سهمیه خودمان در این سطح و گروه را تثبیت کنیم، خوش‌شانسی نبوده است، بلکه غیرت بچه‌ها را نشان می‌دهد. قبلاً همیشه در گروه چهار جهانی بودیم ولی حالا یک گروه صعود کردیم. درست است که تا پلی‌آف گروه دو جهانی نیز بالا رفتیم اما وضعیت اعزام آخر تیم ملی خیلی وضعیت خاصی داشت.

وی افزود: تیم ملی در وضعیتی به دیویس کاپ اعزام شد که تکلیف فدراسیون مشخص نبود و حتی حساب فدراسیون نیز بسته شده بود. تا هفته آخر اصلاً زمین هاردکورت نداشتیم که در آن تمرین کنیم و ویزای بچه‌ها نیز خیلی دیر صادر شد. اردوی تیم ملی فقط سه روز بود با اینکه می‌خواستیم یک هفته زودتر بچه‌ها را به کشور میزبان ببریم ولی وضعیت خیلی سخت بود. در هر صورت بچه‌ها با یک کادر فنی جوان خودشان را نشان دادند و بهترین نتیجه ممکن را با شرایط موجود کسب کردند.

مدیر تیم‌های ملی تنیس ایران با اشاره به سطح رقابت‌های دیویس کاپ عنوان کرد: امسال تایلند بعد از هشت سال به گروه سه سقوط کرده بود و دوباره با صدرنشینی توانست برای صعود به گروه بالاتر تلاش کند. عربستان نیز دوم شد و سوریه هم در جایگاه سوم ایستاد. بازی‌ها در زمین هاردکورت بود و کیفیت تیم‌ها خیلی افزایش داشت. تایلند سابقه تثبیت در گروه دو را دارد و عربستان با یک ترکیب خارجی پا به رقابت گذاشت که تخصص هاردکورت هم دارند.

وی افزود: با سابقه‌ای که دارم، دیویس‌کاپ‌های زیاد و متفاوتی را تجربه کردم، اما چنین سطحی برای من تعجب‌برانگیز بود. شاید هیچ‌گاه چنین سطح و کیفیتی را در رقابت‌ها ندیده بودم و این بار واقعاً برایم عجیب بود.

صفتی در مورد برنامه فدراسیون برای رقابت‌های آینده گفت: از دیروز کار تیم ملی را آغاز کردیم و کادر فنی نیز اهداف و برنامه‌هایش را مشخص کرده است. آرام‌آرام با کمک و تحصیلاتی که داده می‌شود باید بچه‌ها را با حضور در تور جهانی‌های مختلف برای رقابت‌های ملی آماده کنیم. در تهران دو هفته تور جهانی خواهیم داشت که اواخر مرداد و هفته اول شهریور برنامه‌ریزی شده است. پس از آن نیز باید تور جهانی‌های مختلفی را در کشورهای خاورمیانه در نظر بگیریم تا بچه‌ها برای دیویس کاپ آینده آماده شوند.

وی تاکید کرد: بین ماه‌های آبان و آذر نیز میزبان گروه سه جهانی برای سال ۲۰۲۵ مشخص می‌شود. رایزنی‌های لازم با فدراسیون جهانی انجام شده است تا میزبانی به ایران داده شود. اگر این اتفاق برای ما رقم بخورد، می‌توانیم رقابت‌ها را در زمین خاکی برگزار کنیم که تخصص ماست. رسیدن به گروه دو جهانی، با یک برنامه مناسب، دست‌یافتنی است.

منبع: ایرنا

نظر شما