شناسهٔ خبر: 67533224 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

فرانسه پس از تساوی بدون گل در وقت‌های قانونی و اضافه، پرتغال را در ضربات پنالتی ۵ – ۳ شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

پرتغال (۳) ۰ – ۰ (۵) فرانسه/ ژائو فلیکس رویای کریس را نابود کرد + فیلم

پرتغال (۳) ۰ – ۰ (۵) فرانسه/ ژائو فلیکس رویای کریس را نابود کرد + فیلم

صاحب‌خبر -

در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های پرتغال و فرانسه در هامبورگ به مصاف هم رفتند که فرانسه موفق شد در ضربات پنالتی حریف را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و تا اوایل نیمه دوم خبری از فشار و تلاش برای گلزنی نبود. البته هر دو تیم در این جام آمار بسیار ضعیفی در گلزنی ثبت کرده اند. پرتغال که بازی این بازی، سومین دیدار متوالی بود که در گلزنی ناکام بود و فرانسه هم فقط سه گل در این جام زده بود. با این حال بازی از دقیقه ۶۰ به بعد روند متفاوتی پیش گرفت و دو تیم احتیاط را کنار گذاشتند.   پرتغال چند موقعیت عالی گلزنی داشت که مایک مانیان با واکنش‌های عالی مانع گلزنی آنها شد و فرانسه هم در چند صحنه می‌توانست گلزنی کند که مهمترین فرصت‌های خروس‌ها را، کولو موانی و کاماوینگا از دست دادند تا دروازه پرتغال با خوش شانسی باز نشود و کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.

امباپه که مثل رونالدو نتوانسته بود عملکرد خوبی در این بازی داشته باشد، در وقت‌های اضافه به دلیل تشدید شدن مصدومیت بینی اش از زمین خارج شد. در این وقت‌ها هم اگرچه دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند، اما در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی، فرانسه هر پنج پنالتی خود را توسط دمبله، فوفانا، کونده، بارکولا و تئو هرناندز به گل تبدیل کرد و پرتغال هم توسط رونالدو، برناردو سیلوا و نونو مندز گلزنی کرد، اما ژائو فلیکس ضربه پنالتی خود را به تیر دروازه زد تا فرانسه با نتیجه پنج بر سه پیروز شود.

شاگردان دشان سه شنبه شب در نیمه نهایی به مصاف تیم ملی اسپانیا خواهند رفت.

برچسب‌ها:

نظر شما