شناسهٔ خبر: 67533107 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

این پدیده برای کره زمین دردسرساز شد

خورشید در حال حاضر بسیار فعال است و زمین را با بزرگ‌ترین توفان‌های خورشیدی در ۲۰سال گذشته تهدید می‌کند. این کاری است که با بقیه منظومه شمسی هم انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

در شب‌هایی از اردیبهشت در آسمان، چیز‌های دیدنی وجود داشت. برای کسانی که در عرض‌های جغرافیایی نسبتا پایین قرار داشتند، شانس نادری برای دیدن درخشش قرمز، صورتی و سبز چشمک زن شفق‌های قطبی وجود داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، این شفق قطبی حاصل یک توفان قدرتمند خورشیدی بود که فوران‌هایی از ذرات باردار را به سمت زمین فرستاده بود و درحالی‌که در جو سیاره ما می‌چرخیدند، نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از شفق شمالی و جنوبی را به نمایش گذاشتند.

اما درحالی‌که این افزایش فعالیت از سوی خورشید باعث شد که بسیاری از روی زمین شاهد آسمان رنگارنگ باشند، اما از طرف دیگر تأثیر عمیقی در سایر نقاط منظومه شمسی نیز داشته است. اخترشناسان بسیار فراتر از آن نگاه می‌کردند تا راه‌های عجیبی را که چنین انفجار‌های شدید ذرات روی سیارات دیگر و فضای بین آن‌ها تأثیر می‌گذارند، ببینند.

جیم وایلد، استاد فیزیک فضایی در دانشگاه لنکستر می‌گوید: «خورشید می‌تواند مواد را به هر جهتی مانند آبپاش به بیرون پرتاب کند و اثرات آن در سراسر منظومه شمسی احساس می‌شود.»

نظر شما