شناسهٔ خبر: 67535594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟(+عکس)

این کشورها اغلب نمرات بالایی در شاخص‌های زیست‌محیطی جهانی به دست آورده‌اند و به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و تلاش‌های حفاظتی، حفظ مناظر طبیعی بکر و شرایط زندگی سالم برای شهروندان خود متعهد هستند.

صاحب‌خبر -

دانمارک، انگلستان، فنلاند، مالت، سوئد، لوکزامبورگ، اسلوونی، اتریش، سوئیس و ایسلند پاک‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش ایمنا، پاک‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ به‌واسطه عملکرد زیست‌محیطی مثال‌زدنی خود از جمله در زمینه کیفیت فوق‌العاده هوا و آب، سیستم‌های مدیریت پسماند مؤثر و سیاست‌های قوی در زمینه کنترل آلودگی و توسعه شیوه‌های پایدار شناخته شده‌اند.

این کشورها اغلب نمرات بالایی در شاخص‌های زیست‌محیطی جهانی به دست آورده‌اند و به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و تلاش‌های حفاظتی، حفظ مناظر طبیعی بکر و شرایط زندگی سالم برای شهروندان خود متعهد هستند.

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

دانمارک به‌دلیل برنامه‌ریزی شهری پایدار، هوای پاک، آب تمیز و تأکید شدید بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و سیاست‌های دوستدار محیط زیست نخستین جایگاه لیست حاضر را به خود اختصاص داده است، پس از آن انگلستان قرار دارد که به خاطر فضاهای سبز پاک، اقدامات دقیق کیفیت هوا و سیستم‌های مدیریت پسماند مؤثر شناخته شده است.

فنلاند در جایگاه سوم، در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهداشت محیطی با کیفیت عالی هوا و آب، همچنین تمرکز بالا بر حفاظت از جنگل‌ها پیشرو است و کشور جزیره‌ای مالت متعهد به توسعه انرژی پاک و کنترل آلودگی، به‌دلیل تلاش‌هایش در حفظ هوا و آب پاک شهرت دارد.

سوئد به خاطر ابتکارات انرژی‌های تجدیدپذیر و فرهنگ قوی آگاهی از محیط زیست و پایداری شناخته شده است و لوکزامبورگ با وجود اندازه کوچک و تراکم جمعیت بالا، در بهداشت، کیفیت آب آشامیدنی و کنترل آلودگی حرف اول را می‌زند.

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

اسلوونی با سیاست‌های قوی زیست‌محیطی و تلاش در زمینه گردشگری پایدار، یکی از پاک‌ترین کشورهای جهان است. این کشور به‌دلیل هوای پاک، کیفیت بالای آب و تلاش‌های حفاظت از تنوع زیستی مورد ستایش قرار گرفته است و اتریش با وجود مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی به‌ویژه در کشاورزی و استفاده از مواد شیمیایی، همچنین به‌دلیل حفاظت منحصربه‌فرد از جنگل‌ها و مراتع جای خود را در این لیست باز کرده است.

سوئیس که به داشتن مناظر طبیعی بکر و قوانین سختگیرانه زیست‌محیطی شناخته شده است، استانداردهای بالایی را برای کیفیت هوا و آب دارد و ایسلند به‌خاطر محیط زیست پاک خود، استفاده گسترده از انرژی زمین گرمایی و حفظ مناظر طبیعی بکر مشهور است.

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

نظر شما