شناسهٔ خبر: 67532656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آقای جلیلی صبح شما بخیر / صدای مردم را بشنوید

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در نهایت اعلام شد هرچند نتیجه ای کاملا قابل پیش بینی به دست آمد و همگان حتی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حتی در دور نخست این نتیجه را در ذهن داشتند.

صاحب‌خبر -

ماجرا از زمانی شروع شد که سعید جلیلی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشت، از همان زمان دلسوزان انقلاب نسبت به ایجاد دوقطبی با حضور جلیلی هشدار دادند چرا که فقط نام سعید جلیلی به تنهایی برای به راه افتادن صف های طولانی کافی بود.

کمپین های انتخاباتی جریان اصلاحات با حضور سعید جلیلی در انتخابات به صورت هوشمندانه آتش توپخانه خود را به روی نفر اول نظرسنجی ها یعنی محمد باقر قالیباف ریختند تا بتوانند گزینه خود را به همراه فردی که قابلیت رای اوری ندارد به دور دوم بفرستند، اتفاقی که کاملا محقق شد.

البته ایجاد یک توهم کاذب در بین حامیان سعید جلیلی باعث یک همدستی نانوشته بین آنان با جریان اصلاحات شد تا آنچه رویای اصلاح طلبان بود توسط حامیان جلیلی ریل گذاری شود.

به هر حال آنچه که اصلاح طلبان در سر داشتند تندروهای حامی جلیلی اجرا کردند تا با ایجاد یک دو قطبی واقعی نفر اول انتخابات سوم شود و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم بروند.

بیشتر بخوانید:

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

پوشش انتخابات ایران در رسانه های بین المللی

واکنش ویدیویی مسعود پزشکیان به انتخاب شدنش

 

دلسوزان انقلاب تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات همه مساعی خود را به کار بستند تا سعید جلیلی را متوجه دو موضوع ساده کنند اما نتوانستند، موضوع ساده نخست این بود که اگرچه جلیلی دارای رای در بین نیروهای مومن و انقلابی است اما ترس وسیع از او باعث خواهد شد همه آرای خاکستری و سرگردان برای به قدرت نرسیدن او دست به کار شوند و راهی حوزه های رای گیری شوند، اتفاقی که عینا رخ داد و دیدم در دور نخست نیز مسعود پزشکیان در بسیاری روستا ها و مناطق ضعیف به لحاظ اقتصادی رای گسترده به دست آورد.

موضوع ساده دوم که جلیلی نفهمید و امید است دیگر متوجه شده باشد این بود که آرای سبد رای جلیلی به سبد رای قالیباف منتقل می شد اما آرای محمدباقر قالیباف عمدتا با مسعود پزشکیان اشتراک داشت و منطقا به سبد او منتقل می شد.

آقای جلیلی صدای دلسوزان انقلاب را نشنید و حتی آرای دلسوزان انقلاب را هم ندید اما امید واقعی همان دلسوزان این است که او دست کم صدای مردم را شنیده باشد و بداند نه مسعود پزشکیان که هر موجود جاندار و بیجانی دربرابر او رئیس جمهور بالقوه است . جلیلی به علت افکار تند و حامیان تندرو تر به راحتی می تواند در جامعه موج ایجاد کند و هرکسی در برابر او قد علم کند پیروزی قطعی در انتظارش خواهد بود. 

البته نمی توان مردم را به دلیل هراس از جلیلی و حامیانش سرزنش کرد چون در هر صورت پشت قباله تحریم های ایران به نام جلیلی خورده است و مردم گرانی ها را از چشم او می بینند ، آقای جلیلی باید در خلوت خود بیاندیشد چرا آمدنش باعث گران شدن دلار و شکستش باعث کاهش قیمت دلار می شود، علاوه بر این مردم او و حامیانش را خطری جدی برای آزادی های شهروندی و فیلترینگ و گشت ارشاد و ... دانسته و حتما برای اینکه او نیاید رای می دهند، همیشه و در هر انتخاباتی، برای داشتن یک زندگی معمولی ، برای داشتن شادی های کوچک ...

 

نظر شما