شناسهٔ خبر: 67531413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع آمریکا در تماس با وزیر جنگ اسرائیل خواستار «کاهش تنش» شد

تهران-ایرنا- پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چالش‌های امنیتی منطقه را مورد بحث قرار داده و خواستار «کاهش تنش» شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا از "تارنمای وزارت دفاع آمریکا" پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: « آستین بر تعهد قاطعانه آمریکا به امنیت اسرائیل و حق دفاع از خود آن تأکید کرد و همچنین خواستار کاهش تنش و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک مداوم برای حل مناقشه غزه شد.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین از تلاش‌های جاری برای نهایی کردن آتش‌بس و توافق آزادی گروگان ها، به عنوان امیدوارکننده‌ترین فرصت برای آزادی همه گروگان‌ها, حمایت کرد.

به گزارش ایرنا, رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی جامعه بین‌المللی را برانگیخته است و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه هفته پیش با صدور حکمی توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را خواستار شد.

قاضی نواف سلام با اشاره به بحران انسانی در نوار غزه گفت: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و (رژیم) اسرائیل بایستی به سرعت حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: (رژیم) اسرائیل باید عملیات‌های نظامی یا هر گونه عملیات دیگر را در رفح متوقف و گذرگاه رفح را بازگشایی کند. (رژیم) اسرائیل همچنین باید ورود هر گونه کمیته حقیقت‌یاب به نوار غزه را برای تحقیق درباره اتهام نسل‌کُشی تضمین کند.

برهمین اساس، آنچه بدیهی به نظر می‌رسد این است که هرچه درگیری‌ها در غزه طولانی‌تر ‌شود، تداوم حمایت از این رژیم برای حامیان سنتی‌اش در غرب دشوارتر و در عرصه بین‌المللی منزوی‌تر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما