شناسهٔ خبر: 67531369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

به تفسیر یوفا، این هند نیست

نظر مخالف: تصمیم جنجالی تیلور درست بود

در حالی که بازی آلمان و اسپانیا در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ با نتیجه ۱-۱ مساوی دنبال می‌شد، در نیمه اول وقت‌های اضافه صحنه‌ای جنجالی رخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جمال موسیالا، بازیکن جوان آلمان، از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ به دست مارک کوکوریا، مدافع اسپانیا، برخورد کرد. با این حال، داور بازی، آنتونی تیلور، و کمک‌داور ویدیویی، استوارت اتول، پنالتی به سود آلمان اعلام نکردند.

بر اساس نظر دیل جانسون، کارشناس "ای‌اس‌پی‌ان"، مسئولان لیگ برتر انگلیس با توجه به تفسیر فعلی یوفا از قوانین هندبال، تصمیم درستی برای نادیده گرفتن اعتراضات آلمان گرفته‌اند.

ویدئو: 346897

جانسون گفت: "یوفا در جلسات توجیهی پیش از مسابقات در مورد هندبال، مثال دقیقی شبیه به صحنه مارک کوکوریا ارائه کرد و اعلام کرد که این نباید هند پنالتی باشد. دست نزدیک به بدن، به طور غالب به سمت پایین یا عمودی، و/یا در پشت خط بدن قرار گرفته باشد."

جانسون در ادامه توضیح داد که چرا کوکوریا برخلاف یواخیم اندرسن، بازیکن دانمارک، در بازی باخت ۲-۰ مقابل آلمان، برای هند جریمه نشد. او اضافه کرد: "یوفا این حالت قرارگیری دست را غیرطبیعی و ایجاد کننده سد می‌داند. هواداران به درستی ممکن است فکر کنند این دو تصمیم برعکس یکدیگر گرفته شده است، اما با توجه به تفسیر مورد نظر، اینطور نیست."

آلمان در یک بازی کلاسیک اروپایی که می‌توانست هر نتیجه‌ای داشته باشد، سهم خود را ایفا کرد. با این حال، ناکامی در قهرمانی در تورنمنت خانگی برای مدتی آزاردهنده خواهد بود. اسپانیا در همین حال، می‌تواند خود را برای حضور در یک نیمه‌نهایی دیگر مسابقات قهرمانی اروپا آماده کند.

نظر شما