شناسهٔ خبر: 67531252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فردای انتخابات «منیت»ها باید به «ما» تبدیل شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی گفت: فردای انتخابات منیت‌ها باید به ما تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در احمدآباد با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم اظهار کرد: امام حسین (ع) در ابعاد گوناگون با قرآن پیوند محکم و ناگسستنی داشتند و قرآن نیز در ابعاد مختلف با عترت پیوند دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه ارتباط دو سویه قرآن و عترت با امام حسین (ع) از ابعاد مختلف قابل توجه است، عنوان کرد: ارتباط دو سویه قرآن و عترت هر دو حجت، در یک مسیر و به موازات و مکمل یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: قرآن بدون عترت کافی نیست و عترت بدون قرآن نیز راه به جایی نمی‌برد؛ یکی از ابعاد ارتباط زیبای این دو مورد پاسخ به شبهاتی است که در جامعه مطرح بود و امام حسین (ع) از طریق قرآن بیان می‌کردند.

خدمات دولت شهید رئیسی نادیده گرفته نشود

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: سرنوشت چهار سال آینده کشور امروز در دستان ملت ایران است و حرکت ما امروز باید یک حرکت الهی با حجت شرعی و در دفاع از مظلومان و محرومان باید باشد.

وی افزود: در این ایام تبلیغات ریاست جمهوری به انقلاب، امام راحل، شهدا، راه امام خمینی (ره) و سید شهدای خدمت مرحوم آیت‌الله رئیسی در قالب‌های مناظرات و تبلیغات بی‌مهری و جفا شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: دل انسان همچون که مقام معظم رهبری فرمودند برای این مهری‌ها می‌سوزد.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم بیان کرد: طرح مسکن ملی و طرح ۳۷۷ هکتاری زمین مسکن ملی، طرح ایستادگی در برابر تبدیل خرده فروش‌های سوپرمارکتی به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، طرح پایان کرونا و جمع شدن این بیماری از سراسر کشور و کاهش تلفات، کاهش قطعی برق و افزایش تولید انرژی، افزایش صادرات و … از جمله طرح‌هایی بود که در دولت شهید رئیسی اجرا شد.

مدرسی افزود: اگر قرار باشد که راه رئیس جمهور شهید ادامه نیابد، ۳۷۷ هکتار زمین ملی، صدها واحد مسکونی و ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن در راستای حمایت از مردم برای صاحب خانه شدن از بین خواهد رفت و ناامیدی را در جامعه افزایش خواهد داد.

امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه منابع ارزی و منابع گوشتی کشور در دولت دوازدهم از بین رفت، تصریح کرد: گرانی، عدم واردات و عدم تولید گوشت از جمله مشکلات حاصل شده از دولت دوازدهم است که همچنان باید برای حل آن دست و پنجه نرم کرد.

وی افزود: علت افزایش افزایش اجاره‌بها و کاهش ساخت مسکن نیز از دولت دوازدهم سرچشمه می‌گیرد که طرح نهضت ملی مسکن را مزخرف‌ترین طرح عنوان کردند، و در امتداد آن کاهش ساخت مسکن در دولت دوازدهم موجب گرانی مسکن و افزایش اجاره‌بها شد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از حضور پرشور مردم یزد در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این حضور به واسطه خدمات انجام شده در استان توسط دولت سیزدهم و نماینده عالی دولت در استان یزد، استاندار یزد، بود.

وی افزود: در روز پس از انتخابات باید توجه داشت که رفاقت‌ها باید جایگزین رقابت‌ها شود و باید «ما» شویم.

لزوم برخورد قانونی با شراب‌خواران و سلب‌کنندگان امنیت

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین و بیشترین واجب تاثیرگذار در جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای در این ایام داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در این ایام تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد قوانین جامعه اسلامی را نادیده گرفته و در شب‌ها اقدام به شرب خمر می‌کنند و با ایجاد مزاحمت امنیت را از مردم سلب کرده‌اند.

مدرسی ادامه داد: مسئولان قضایی باید به صورت جدی برخورد قانونی و مطابق احکام شرعی با اینگونه افراد داشته باشند و باید برای بزهکاران از جمله شراب‌خواران در راستای توسعه امنیت مردم به ویژه در شب‌ها، حد مشروع اجرا شود.

نظر شما