شناسهٔ خبر: 67530874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شور مشارکت سیاسی در آذربایجان شرقی از روستاها و مناطق عشایری تا کلانشهر تبریز

تبریز- ایرنا- حضور در انتخابات به عنوان یکی از صحنه های مشارکت سیاسی همواره به عنوان مولفه همراهی مردم با نظام و انقلاب مورد توجه بوده است و مردم آذربایجان شرقی از روستاها و مناطق عشایری گرفته تا مرکز استان امروز با حضور پرشور در پای صندوق های رای ضمن نمایش وحدت ملی با آرمان های شهدا و منویات رهبری تجدید بیعت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه آذربایجان شرقی امروز قبل از آغاز زمان رای گیری در محل شعب اخذ رای حاضر شده و با تشکیل صف های انتظار، خط بطلانی بر انتظارات موهوم دشمنان کشیدند.

حضور در پای صندوق های رای که نشان از مسئولیت پذیری مردم دارد و موجب تقویت روحیه تصمیم گیران و سیاست گذاران در مواجهه با مشکلات داخلی و توطئه های خارجی می شود، در برهه های حساس بهتر از همیشه بوده و نشانه درک بالای سیاسی و هوشیاری مردم کشورمان است.

شور و شوق حضور در انتخابات آن هم با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی گاهی نظریه پردازان و تحلیلگران سیاسی را به تعجب وا می دارد، غافل از اینکه بصیرت ملی مردم از اعتقاد و ایمان قلبی آنان و هدایت حکیمانه رهبری نشات می گیرد .

اقشار مختلف مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی از کشاورزان روستایی گرفته تا کارگران، کارمندان و کسبه شهری از کلیبر، جلفا، میانه و ملکان در چهار گوشه استان تا تبریز به عنوان مرکز استان در این انتخابات شرکت کردند تا حضور خود را در دور اول تکمیل کنند و حماسه ای دیگر بیافرینند.

شور مشارکت سیاسی در آذربایجان شرقی از روستاها و مناطق عشایری تا کلانشهر تبریز

انتخابات صحنه مشارکت مردم در اداره امور کشور است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا به نظر، خواست و اراده مردم متکی بوده و در تمامی مراحل، گردنه ها و مواقع حساس و بحرانی، با حضور مردم در صحنه با سرافرازی و پیروزی از آنها عبور کرده است.

صمد عزیزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مردم با حضور در صحنه های مختلف از جمله انتخابات نشان داده اند که همچنان پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و به این موضوع آگاهی دارند که نظر و خواست آنها در اداره امور موثر است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم آذربایجان شرقی در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از میانگین کشوری بود، ادامه داد: در مرحله دوم نیز مردم استان همت خواهند کرد و با حضور حداکثری، سرافراز و عزتمند، برای آینده خود تصمیم خواهند گرفت.

عزیزی افزود: رقابت در مرحله دوم با توجه به کاهش نامزدها، جدی تر شده و همین امر نیز موید موثر بودن نظر، خواست و اراده مردم است و مردم با انتخاب کارگزاران اصلح، در واقع اداره امور را در دست می گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی و انتخابات، رای و نظر مردم امانتی در دست مجریان برگزاری انتخابات و هیات های نظارتی است، گفت: تمام تلاش و همت اعضای هیات های نظارتی و شورای نگهبان در استان، صیانت از آرای مردم است.

شوکت سیاسی ملت ایران با حضور در انتخابات تجلی پیدا می کند

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب هم گفت: هر رای ملت سیلی محکمی بر دهان بدخواهان ایران اسلامی و یاوه‌گویان است.

امیر سرتیپ دوم «عباس عظیمی» روز جمعه پس از حضور در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مردم با شرکت در انتخابات این دوره، ایستادگی و اقتدار خود را به جهانیان نشان خواهند داد، افزود: اقتدار و شوکت سیاسی ملت ایران با حضور در انتخابات تجلی و معنا پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: در این راستا لازم است مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، عظمت ملت ایران را به رخ دشمنان کشیده و تمامی توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

مردم ما در جای جای کشور با درک اهمیت حضور در انتخابات و نقش آن در امنیت ملی، آرای خود را به صندوق های رای انداختند تا ضمن ادای تکلیف شرعی و اجتماعی خود، به رهنمودهای رهبری لبیک گفته باشند .

به گزارش ایرنا، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز/ جمعه/ برابر با ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور آغاز شد و در آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ آرای مردمی اختصاص یافت که ۷۳۷ صندوق سیار و یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای نیز شهری و ثابت بود.

۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده داشتند.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت کردند.

نظر شما