شناسهٔ خبر: 67530175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کورسوی امید به بازگشت هم خاموش شد

«بیرو» تمام پل‌ها را خراب کرد

روزنامه جوان

سال گذشته اگر بعد از فسخ یک‌طرفه قرارداد تـوسط بیرانوند، درویش دست‌و‌پایش را گم نمی‌کرد که چطور رضایت او را برای حضور مجدد در جمع سرخپوشان جلب کند، کار به جایی نمی‌رسید که او امروز بعد از انجام یک کار تکراری از خجالت پیشکسوتان پرسپولیس درآید!

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سال گذشته اگر بعد از فسخ یک‌طرفه قرارداد تـوسط بیرانوند، درویش دست‌و‌پایش را گم نمی‌کرد که چطور رضایت او را برای حضور مجدد در جمع سرخپوشان جلب کند، کار به جایی نمی‌رسید که او امروز بعد از انجام یک کار تکراری از خجالت پیشکسوتان پرسپولیس درآید!
 
بیرانوند هم مثل هر بازیکن دیگری حق دارد تیم‌فصل آینده خود را انتخاب کند و به دنبال دریافت مطالباتش باشد، اما هیچ حقی ندارد با منت گذاشتن بر سر هوادار و بازارگرمی، دنبال بالا بردن رقم قراردادش باشد و این حق را هم ندارد که بخواهد به پیشکسوتان پرسپولیس توهین کند، آن‌هم فقط به این دلیل که او را بابت رفتار غیرحرفه‌ای و نخ‌نما شده‌اش شماتت کرده‌اند!
بیرانوند مهره‌ای گرانبها برای پرسپولیس بود، اما این مسئله دلیل نمی‌شود از بالا به هواداران نگاه کند و با به رخ کشیدن توانمندی‌هایش مدعی شود که نقشی اساسی در قهرمانی‌های پرسپولیس ایفا کرده است، حتی اگر این ادعا درست باشد. در واقع همین نوع نگاه بیرانوند است که امروز همه را رودرروی او قرار داده است، از هواداران تیم گرفته تا پیشکسوتانی که در پرسپولیس استخوان خرد کرده‌اند. با این جود گلر سابق پرسپولیس در اظهاراتی جنجالی، رسماً به پیشکسوتان پرسپولیس توهین کرده است: «چند پیشکسوت انگشت‌نمای فوتبال از کجا خط می‌گیرند که مدام در مورد من صحبت می‌کنند. می‌خواهم بدانم؛ می‌خواهم بدانم اگر آن‌ها به عقب برگردند برای پرسپولیس چه کرده‌اند که اینطور در مورد بیرانوند صحبت می‌کنند؟»
 
سال گذشته بیرانوند با نشستن پای میز مذاکره با استقلال همه حرمت‌ها را شکست و دست‌آخر هم منتش را سر هوادار گذاشت که به خاطر آن‌ها از رقم درشت استقلال گذشته است، امسال هم اگرچه فسخ قرارداد به بهانه دلخوری بابت عدم دریافت مطالبات و رفتار درویش در خصوص پاداش‌هایی بود که پرداخت شده و سپس به پای قرارداد‌ها گذاشته شده بود، اما در ادامه شرایط تغییر کرد و این‌بار رقم‌های پیشنهادی تراکتور بود که بیرو را وسوسه کرد، آنچنان که این‌بار داستان تنها به مذاکره با حریف ختم نشد و دروازه‌بان سابق سرخپوشان با موضع‌گیری تند علیه پیشکسوتان پرسپولیس رسماً شمشیر را از رو بست و پل‌های پشت سرش را خراب کرد، آن‌هم در شرایطی که هنوز امکان بازگشت او به پرسپولیس وجود داشت. 
 
شاید اگر درویش بعد از عقد قرارداد دوباره با بیرانوند بند الحاقی را اضافه نکرده بود، امروز بیرانوند به واسطه همان راه فراری که مدیرعامل برایش فراهم کرده بود، نه فقط مثل سال گذشته شرایط فسخ دوباره را نداشت که به خود اجازه توهین به پیشکسوتان باشگاه را هم نمی‌داد. 
اما رفتار دور از انتظار بیرانوند تنها یک توضیح می‌تواند داشته باشد و آن اینکه او قصد ادامه حضور در جمع سرخپوشان را نداشته و تصمیمش را برای جدایی گرفته بود. او خوب می‌داند با تکرار فسخ قراردادش دیگر جایی در دل هواداران ندارد که اگر داشت، پست کوتاهش در اینستاگرام با این مضمون که «روز‌های خوب از یاد نمی‌روند و به انتها نمی‌رسند» در زمانی کوتاه با سیل کامنت‌های تند و تیز هواداران خشمگین مواجه نمی‌شد. البته باشگاه هم رفتار بیرو را بی‌پاسخ نگذاشت، به‌طوری‌که طی روز‌های گذشته تمام مطالبات بازیکنان تسویه شد، اما دست بیرانوند بابت فسخ یک‌طرفه قرارداد به طلب یک‌ونیم میلیاردیش از پرسپولیس نرسید. 
علاوه بر آن، درویش ضمن تأکید بر اینکه پرسپولیس مشکلی از بابت دروازه‌بان نخواهد داشت، چون دروازه‌بان‌های بزرگ و کارآزموده‌ای هستند از معرفی گلر جدید سرخپوشان طی روز‌های آینده خبر داد. این در حالی است که مدیرعامل سرخپوشان پیشتر گفته بود اولویت تیم حفظ بازیکنان و تمدید با آنهاست، اما بدون شک منظور او بازیکنی نیست که عادت به فسخ یک‌طرفه دارد برای بازارگرمی و رسیدن به ارقام درشت. با این حال رفتار امروز بیرانوند نتیجه سوءمدیریت درویش است و شرایطی که او جهت بازیکن‌سالاری در پرسپولیس ایجاد کرده است.

نظر شما