شناسهٔ خبر: 67530167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت گیلانی‌ها در دور دوم انتخابات از ۴۰ درصد گذشت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به افزایش مشارکت مردم استان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور نخست گفت: تا این لحظه ۲۲:۳۰ مشارکت گیلانی ها به ۴۲ درصد رسیده که نسبت به دور نخست ۱۰ درصد افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی جمعه شب در ستاد انتخابات گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۴۶ هزار تعرفه در گیلان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها بیش از ۷۰ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله گیلان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند افزود: تاکنون ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد مردان واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کرده اند.

نماینده عالی دولت بیان کرد: ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در گیلان با کارت ملی و هشت درصد با شناسنامه در انتخابات شرکت کرده اند ضمن اینکه شهرستان های املش، سیاهکل، ماسال و آستارا در این دوره از انتخابات نسبت به سایر نقاط استان تا کنون مشارکت بیشتری دارند.

وی بیان کرد: افزایش مشارکت در شهرستان ها و روستاها بیانگر این است که مردم بصیر و آگاه گیلان به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتند و برای پیشرفت، تعالی، اقتدار و عزت نظام پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند که قدردان همه آنها هستیم.

استاندار گیلان در ادامه اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزارت کشور در شعب شهری تا ساعت ۲۴ امشب مهلت اخذ رای تمدید شد و شعب روستایی و سیار در صورت عدم مراجعه کننده می توانند شمارش آرا را آغاز کنند ضنمن اینکه هر شعبه دارای مراجعه کننده باید تا آخرین نفر نسبت به اخذ رای اقدام کند.

وی ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، عکاسان و خبرنگاران برای پوشش این رویداد مهم در گیلان اظهار کرد: مردم خبرهای صحیح را از طریق رسانه ها رسمی پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: شهید جمهور خستگی ناپذیر بود و برای خدمت رسانی به مردم شب و روز نمی شناخت و در ادامه این تلاش ها هم و غم خود را به کار بستیم تا این دو مرحله انتخابات هم در نهایت صحت، سلامت و امنیت برگزار شود.

۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور آماده شورآفرینی و خلق حماسه‌ای دیگر از مردم انقلابی و همیشه در صحنه گیلان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، از مجموع شعب و صندوق‌های اخذ رای در گیلان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ ۲ هزار و ۳۱۰ صندوق ثابت و ۳۷۸ صندوق نیز سیار است.

نظر شما