شناسهٔ خبر: 67529261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنان سیستانی و بلوچستانی پیشتاز مشارکت در انتخابات

زاهدان - ایرنا - زنان سیستانی و بلوچستانی به عنوان کنشگران اجتماعی در قالب‌های مختلف در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز همچون دور نخست با حضور حداکثری و پرشور پیشتاز این عرصه تاثیرگذار در سرنوشت کشور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین معیارهای سنجش میزان توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان آن کشور دارا هستند به گونه ای که حضور فعال و موثرتر زنان در جامعه حاکی از توسعه یافتگی بیشتر آن است.

زنان صبور و متدین سیستان و بلوچستان که همیشه با حضور خود در صحنه‌های مختلف تاثیرگذار بوده و هستند، از همان نخستین ساعات همپای مردان در دور دوم انتخابات مشارکتی پرشور داشته اند و از خانواده و تمامی اقشار برای حضور در پای صندوق‌های رای نیز دعوت می‌کنند.

بدون شک بانوان سرزمین این دیار کهن در کنار دیگر بانوان ایرانی، برای سرفرازی ایران و اقتدار هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی، با وجود مشغله‌های فراوان شرکت در انتخابات را دارای ارجحیت و مقدم بر هر کاری دانسته اند.

از منظر کارشناسان مشارکت سیاسی زنان مقدمه‌ای برای تقویت فرآیند اخذ تصمیم و راهی به سوی همبستگی بیشتر جامعه و تغییر در کیفیت زندگی عمومی اجتماع است.

زنان سیستانی و بلوچستانی پیشتاز مشارکت در انتخابات

تحقق دموکراسی منوط به حضور حداکثری زنان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زنان به عنوان رکن اصلی خانواده و ستون جامعه در تاریخ کشور عاملیت مهمی را ایفا کرده و اکنون نیز به همان قدرت در تعیین سپهر سیاسی ایران تاثیرگذار هستند و برای مثال در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تحقق دموکراسی منوط به حضور حداکثری زنان در این مشارکت است.

زهرا ابراهیمی تاکید کرد: انتخابات که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرصتی برای حضور هوشمندانه هر ایرانی در تعیین سرنوشت خود است، ضامن امنیت کشور بوده و بستری مناسب برای سپردن پرچم افتخارات میهن به دستان آن‌هایی که دل در گرو اقتدار نظام و توفیقات روز افزون کشور دارند.

وی تصریح کرد: با افزایش مشارکت مردم در انتخابات،ایران می‌تواند تصمیمات بهتر و سازنده تری برای تعیین سرنوشت و تقویت جایگاه خود در نظام بین المللی اتخاذ کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هر رای متعهدانه می‌تواند برای تصمیم گیرندگان و دولتمردان موثر واقع شود و شرایطی فراهم کند که سیاستمداران بتوانند با قدرت بیشتری برای آینده ایران تصمیم گیری کنند.

زنان سیستانی و بلوچستانی پیشتاز مشارکت در انتخابات

حضور فعال زنان سیستان و بلوچستان در پای صندوق اخذ رای

یکی از بانوان سیستانی و بلوچستانی به خبرنگار ایرنا گفت: مهرهای حک شده در شناسنامه‌ام نشان از مشارکت در انتخابات مختلف دارد و این به این معناست که زنان سیستان و بلوچستان نیز دوشادوش مردان در این صحنه حضوری فعال داشته‌اند.

زهرا میرشکار ادامه داد: به نظر من در انتخابات مهمتر از هر موضوعی، انتخاب فرد یا افرادی است که به زندگی مردم و سختی‌ها و مشکلات جامعه بخوبی آشنا و آگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات باید فردی مومن، مطلع، خدا ترس از طبقه ضعیف و متوسط جامعه انتخاب شوند تا مسائل اقتصادی و اجتماعی ما را حل کند.

یکی دیگر از بانوان سیستانی و بلوچستانی نیز گفت: باور من این است که شرکت در انتخابات رسالتی است بر عهده من و سایر هموطنانم، به عنوان یکی از دختران این سرزمین باید در انتخابات شرکت می کردم تا دشمنان را ناکام بگذارم.

زنان سیستان و بلوچستان نیز دوشادوش مردان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضوری فعال داشته‌اندملیحه شه بخش ادامه داد: امروز دشمن با تمام توان با جنگ رسانه‌ای پای کار آمده و به شایعه پردازی و القای نا امیدی در جامعه مشغول است اما من به عنوان یک بانو از سرزمین آفتاب‌ و نخل نخواهم گذاشت تا با مشارکت نکردن دیگران برایمان تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: من به همراه دوستانم در انتخاب شرکت کرده‌ام و از بقیه دختران هم‌استانی خود می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند و برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.

یکی دیگر از بانوان گفت: وظیفه شرعی خود دانستم تا در انتخابات شرکت کنم چون معتقدم هر رای در آینده ما نقش دارد.

ماه بی بی براهویی اظهار کرد: با وجود مشکلات جسمانی فراوان به دلیل کهولت سن در انتخابات شرکت کردم تا نشان دهم هر رای می‌تواند سرنوشت ما را تغییر دهد و تک تک افراد جامعه باید در اداره کشور نقش آفرین باشند.

یکی دیگر از بانوان سیستانی و بلوچستانی نیز گفت: زنان صبور، فهیم و متدین این استان با تمامی مشکلات و کمی و کاستی ها، با صبوری و وفاداری به آرمان شهدا و امام شهدا در دفاع از کشور بزرگمان ایران با شور و شعور ولایی و حسینی در تمامی عرصه های اجتماعی از جمله انتخابات حضور پر شور داشته و دارند.

اعظم رضایی افزود: امروز زنان این خطه از نخستین ساعات در پای صندوق های اخذ رای چهاردهمین دور ریاست جمهوری حضور یافته اندتا مشت محکمی به دهان استکبار جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران بزنند و نشان دهند این حضور پرشور به معنای پیروزی ملت و سربلندی و سرفرازی پرچم میهن اسلامی ایران خواهد بود.

نظر شما