شناسهٔ خبر: 67529196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت انتخاباتی در سبزوار بسیار بالاست

سبزوار- ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: مشارکت انتخاباتی در این شهرستان بسیار مطلوب است و اکنون با توجه به کاهش گرمای هوا، ازدحام جمعیت در شعب رای‌گیری نسبت به ساعات گرم نیمروز و بعد از ظهر رو به فزونی است.

صاحب‌خبر -

حسین ابراهیمی کردیانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: تا همین ساعت (۲۰:۳۵) میزان مشارکت انتخاباتی شهروندان این شهرستان، به مرز مشارکت نهایی صورت گرفته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شده است که با توجه به افزایش حضور رای‌دهندگان و فرصت باقی مانده، بدون شک میزان مشارکت، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به بیشتر شدن شمار رای دهندگان در شعب رای‌گیری و شلوغ شدن صفوف، احتمال تمدید دوباره مهلت رای‌گیری دور از انتظار نیست، اما به شهروندان توصیه می‌شود که رای دادن خود را به تاخیر نینداخته و زودتر به شعب رای‌گیری مراجعه کنند.

فرماندار ویژه سبزوار تاکید کرد: تا کنون هیچ تخلف معناداری در فرآیند رای‌گیری گزارش نشده است و بعضا معدود رفتارهای خلاف ضوابط از برخی مراجعان سرزده است که با تذکر برطرف شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت موجودی تعرفه رای در شعب به صورت مستمر رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: برگه تعرفه به میزان کافی در شعبه های رای‌گیری وجود دارد و خوشبختانه در این دوره دستگاه های الکترونیک احراز هویت که مشکل‌دار بوده اند، از گردونه کار حذف و با انواع جدید جایگزین شده اند.

۲۰۴ شعبه رای‌گیری ثابت و سیار شهری و روستایی در شهرستان سبزوار کار جمع‌آوری آرای واجدان شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان را بر عهده دارند و چهار هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و پشتیبانی در این زمینه همکاری می کنند.

نظر شما