شناسهٔ خبر: 67529144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موج دوم حضور خوزستانی‌ها پای صندوق‌های رای با آغاز شب/ افزایش محسوس مشارکت مردم+ فیلم

اهواز - ایرنا -  با غروب آفتاب و کاهش دمای هوا صفوف به هم پیوسته خوزستانی ها در اکثر شعبه‌ها به ویژه در مرکز استان مشاهده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اخذ رای دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز - جمعه ۱۵ تیر - در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۰ ادامه یافت که با توجه به استقبال مردم و درخواست تمدید، بنا به دستور وزیر کشور زمان اخذ رای مجددا تمدید شد.

پس از فروکش کردن دمای هوا و گرمای تابستانی از غروب امروز شعب اخذ رای سراسر استان به ویژه شهر اهواز شاهد حضور گسترده رای‌دهندگان و تشکیل صف‌های به هم پیوسته برای اخذ رای است.

با توجه به تمدید زمان رای‌ گیری هر لحظه بر جمعیت مراجعه کنندگان افزوده می‌شود و صف‌های طولانی در اکثر شعب اخذ رای در اهواز به ویژه در مسجد جواد الائمه و حسینه عاشقان ثارالله شکل گرفته است.

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از شعب اخذ رای شهر اهواز حاکی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است و شاهد موج دومی از مشارکت مردم در انتخابات هستیم.

دمای هوای اهواز ظهر امروز به بالای ۴۷ درجه رسید که با فروکش کردن گرما از ساعتی پیش بسیاری از شهروندان به صورت خانوادگی در مهمترین رویداد سیاسی کشور حضور یافته اند.

شعب اخذ رای خوزستان که از ساعات اولیه صبح امروز شاهد مشارکت مردمی در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بود با اعلام تمدید زمان رای گیری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همچنان صفوف مردم به چشم می‌خورد.

انتخابات با سلامت کامل در حال برگزاری است

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد انتخابات خوزستان دقایقی پیش در گفت‌وگویی رسانه ای نیز اظهارکرد: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور ناظران و نمایندگان نامزدها با سلامت کامل در حال برگزاری است.

حجت‌الله دهدشت ادامه داد: به جرات می‌توان گفت با مشارکت بالاتری نسبت به دور اول روبرو هستیم و امیدواریم این روند تا پایان زمان رای‌گیری تداوم یابد.

وی افزود: فرآیندهای مختلفی در روند انتخابات وجود دارد و ناظران شعب از مرحله ثبت نام تا شمارش آرا و بررسی انتخابات حضور پررنگی دارند ضمن اینکه بازرسان وزارت کشور و استانداری نیز بر روند انتخابات نظارت کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از نامزدها نیز می‌تواند نماینده‌ای در هر شعبه داشته باشد و روند انتخابات را در فرایند رای‌گیری بررسی کنند تا شاهد سلامت انتخابات باشند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: بر اساس قانون، محدودیت زمانی در شعبه‌های اخذ رای وجود دارد ولی اگر فردی در شعبه حضور داشته باشد تا آخرین نفر رای اخذ خواهد شد.

دهدشت به مردم توصیه کرد: برای مشارکت در انتخابات هرچه سریعتر به شعب موردنظر مراجعه کنند زیرا در ساعات پایانی تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش می‌یابد.

بیش از ۷۰ هزار نفر، اجرای انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار شد و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

نظر شما