شناسهٔ خبر: 67529007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت بالا در گلستان؛ برای برخورد با تخلفات تعارف نداریم

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به افزایش مشارکت گلستانی‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت بالا در استان گلستان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه جمعه شب در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: مردم ایران و استان گلستان سوگ شهدای خدمت را به حماسه تبدیل کردند.

وی افزود: مردم گلستان در مقایسه با دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، حضور باشکوه‌تری در انتخابات دارند که قابل تقدیر است و این مساله نشان می‌دهد انتخابات رقابتی با مشارکت بالا در حال انجام است.

استاندار گلستان سلامت انتخابات را مساله‌ای بسیار مهم و موردتاکید رهبر معظم انقلاب دانست و یادآور شد: به سلامت انتخابات توجه ویژه‌ای داریم و با استفاده از ابزارهای مختلف تخلفات انتخاباتی را بررسی و بدون تعارف با متخلفان برخورد می‌کنیم.

زنگانه با بیان اینکه انتخابات سالم و رقابتی در حال برگزاری است، تصریح کرد: با افزایش مشارکت در کشور و استان گلستان، پیروز انتخابات مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که تاکنون رای ندادند حقی را از خود سلب کردند، تصریح کرد: همه باید پای صندوق رای بیایند تا در سرنوشت کشور سهیم باشند.

برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت بالا در گلستان؛ برای برخورد با تخلفات تعارف نداریم

استاندار گلستان تاکید کرد: هر چه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد رییس جمهور منتخب از پشتوانه مردمی بالاتری برخوردار خواهد بود و در عرصه‌های مختلف از جمله دیپلماسی اقتصادی و مجامع جهانی گام‌های بهتری برمی‌دارد.

زنگانه با بیان اینکه بانوان نقش جدی در مشارکت انتخاباتی دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت گلستانی‌ها نسبت به زمان مشابه به شکل معناداری افزایشی است.

وی با بیان اینکه نظارت چندلایه بر فرایند انتخابات وجود دارد، گفت: هیات‌های نظارت و بازرسی از لحظات اولیه پای کار هستند و بدون هیچ تعارف با متخلفان انتخاباتی برخورد می‌کنند.

استاندار گلستان بر نظارت نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای اشاره کرد و توضیح داد: تاکید ما این بود که نامزدها از این ظرفیت حداکثر بهره را ببرند، در حال حاضر ۲ هزار و ۳۷۹ نفر از نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حضور دارند و بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات چهاردهم نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

نظر شما