شناسهٔ خبر: 67528888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان:

۳۵۰۰ نفر از عوامل نظارت در روند انتخابات مشارکت دارند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل نظارت در استان در روند انتخابات مشارکت دارند، گفت: ناظران انتخابات امانت‌دار رآی مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محمدجواد محمدی، امروز_ جمعه پانزدهم تیر- با حضور در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان زنجان که در سالن امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان با آرامش و مشارکت بالا در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ نفر از عوامل نظارت در استان در روند انتخابات مشارکت دارند، افزود: بر اساس قانون، مجریان و ناظران انتخابات امانت‌دار رأی مردم هستند و از ورود به مباحث انتخاباتی منع شده‌اند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه ناظران شورای نگهبان برای رأی مردم به عنوان حق‌الناس تقدس قائل هستند، گفت: به مردم قول می‌دهیم، به تک‌تک آرا آنان خدشه‌ای وارد نخواهد شد و از آرا صیانت خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه چند مورد تخلف اعلام شد که در حال بررسی است، اظهار کرد: در دوره اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک تعدادی از ناظران و معتمدان شعب اخذ رأی کنار گذاشته شدند.

وی افزود: موضوع سلامت انتخابات بسیار مهم است و رسالت اصلی ما تضمین این موضوع مهم است و اگر کسی قانون را زیر پا بگذارد، آن‌ها را کنار می‌گذاریم.

وی افزود: در رابطه با تخلفات نیز مواردی ثبت شد، اما تخلفی منجر به جرم نبوده است و عمده موضوع رعایت نشدن اصل بی‌طرفی از سوی عوامل نظارت بود و قبل از شروع فرآیند رسمی انتخابات عذر این افراد خواسته شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: اعضای هیئت نظارت استان و شهرستان‌ها اشرافیت لازم را به فضای انتخابات استان دارند و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظر شما