شناسهٔ خبر: 67527732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات در خوزستان با حضور ناظران و نمایندگان نامزدها با سلامت در حال برگزاری است

اهواز- ایرنا - دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور ناظران و نمایندگان نامزدها با سلامت کامل در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الله دهدشت عصر جمعه در جمع خبرنگاران خوزستان بیان کرد: از ساعت هشت صبح که فرآیند رای‌گیری در خوزستان آغاز شده لحظه به لحظه شاهد حضور فزاینده مردم پای صندوق‌ها هستیم و ساعت به ساعت به تعداد رای‌دهندگان افزوده می‌شود.

وی اظهارکرد: به جرات می‌توان گفت با مشارکت بالاتری نسبت به دور اول روبرو هستیم و امیدواریم این روند تا پایان زمان رای‌گیری تداوم یابد.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه زمان انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شده گفت: بعد از این زمان نیز تابع اعلام وزارت کشور هستیم.

دهدشت تصریح کرد: فرآیندهای مختلفی در روند انتخابات وجود دارد و ناظران شعب از مرحله ثبت نام تا شمارش آرا و بررسی انتخابات حضور پررنگی دارند ضمن اینکه بازرسان وزارت کشور و استانداری نیز بر روند انتخابات نظارت کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام ازنامزدها نیز می‌تواند نماینده‌ای در هر شعبه داشته باشد و روند انتخابات را در فرایند رای‌گیری بررسی کنند تا شاهد سلامت انتخابات باشند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: بر اساس قانون، محدودیت زمانی در شعبه‌های اخذ رای وجود دارد ولی اگر فردی در شعبه حضور داشته باشد تا آخرین نفر رای اخذ خواهد شد.

دهدشت به مردم توصیه کرد: برای مشارکت در انتخابات هرچه سریعتر به شعب موردنظر مراجعه کنند زیرا در ساعات پایانی تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش می‌یابد.

بیش از ۷۰ هزار نفر، اجرای انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار شد و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

نظر شما