شناسهٔ خبر: 67527398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرزنشینان غرب کرمانشاه: رییس جمهور چهاردهم حامی کارگران و محرومان باشد

قصرشیرین- ایرنا- مرزنشینان شهرستان‌های غربی کرمانشاه هدف خود از مشارکت فعالانه در پای صندوق های رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را ساختن ایرانی قوی و ادای تکلیف و عمل به فریضه واجب سیاسی و دینی خود بیان کردند و از رییس دولت چهاردهم خواستند که حامی کارگران، محرومان و فقرا به خصوص در مناطق مرزی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در شعب اخذ رای مناطق غربی استان کرمانشاه از همه اقشار مختلف مردم را می توان دید که هر کدام با شور و اشتیاق در انتخابات شرکت کرده‌اند و هر یک نیز انتظاراتی از رییس جمهور آینده خود دارند و انتظار دارند سخنانشان به گوش منتخب ملت برسد.

محمد ۴۰ ساله شهروند قصرشیرینی یکی از این افراد است و در سخنانی به خبرنگار ایرنا گفت که با افتخار یک کارگری هستم که نان حلال برای زن و بچه ام می برم و امروز هم روز تعطیل و استراحتم بود اما بخاطر آینده فرزندم آمدم و از دولت چهاردهم می خواهم فکری به حال امنیت شغلی کارگران کند و قدر دست های پینه بسته ای که امروز برگه های رای را نوشته اند بداند و بخاطر خدا همچون شهید رئیسی تشنه خدمت باشد نه قدرت.

مرزنشینان غرب کرمانشاه: رییس جمهور چهاردهم حامی کارگران و محرومان باشد

پیرزنی که حدود ۷۵ سالن سن دارد نیز در یکی از شعب رای شهری گفت: من به خاطر رهبر، میهن و آب و خاکم آمده ام، آمده ام تا جوانان مملکت آینده خوبی داشته باشند و از رییس جمهوری که امروز با رای مردم انتخاب می شود می خواهم جواب اعتماد این مردم را با خدمت به خصوص برای جوانان مناطق مرزی بدهد.

«سمیه احمدی» دیگر شهروند قصرشیرینی و خانه دار نیز به همراه فرزند کوچکش که در آغوش وی آرام خوابیده و به خاطر گرما عرق از سر و روی فرزندش جاری است با حضور در شعبه قصر جدید، گفت: آمده ام تا کودکم آینده درخشانی داشته باشد، آمده ام که فردا شرمنده شهدا نباشم چون شهدا برای امنیت من و فرزندم رفتند و ما کوچکترین کاری که می توانیم بکنیم که در عین کوچکی، بزرگ و مهم است حضور در پای صندوق های رای است و از همه مردم می خواهم بخاطر خودشان و امنیت این کشور و فرزندانشان بی تفاوت نباشند و در انتخابات شرکت کنند.

مرزنشینان غرب کرمانشاه: رییس جمهور چهاردهم حامی کارگران و محرومان باشد

خانم دیگری که دست کودکش را گرفته بود خود را مرادی و فرهنگی معرفی کرد و رای خود را در شعبه مدرسه لاله به صندوق انداخت، گفت: با وجود گرمای هوا در خانه نماندم و احساس تکلیف کردم که بیایم تا به عنوان یک زن ایرانی از حق انتخاب خودم استفاده کنم و به عنوان یک زن مرزدار برای حفظ امنیت کشور و تامین آینده فرزندم و تعیین سرنوشت خود و خانواده ام اثر گذار باشم و هدفم از همراه آوردن فرزندم نیز آشنایی با فرایند رای گیری و حضور در انتخابات و نشان دادن اهمیت حقی است که نظام برای ما ایجاد کرده است.

خانم دیگری که خود را طلبه معرفی کرد گفت: من برای پیشرفت ایران اسلامی و پاسداشت حرمت خون شهدا و لبیک به فرامین رهبرم و ناامیدی و یاس دشمنان نظام آمده ام و درخواستی که از رئیس جمهور منتخب دارم این است که فکری به حال تورم و معیشت مردم بکند.

فرایند رای گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در غرب کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در ۲۲۴ شعبه اخذ رای از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۵ تیرماه آغاز شده و مردم شیعه، سنی و اهل حق این مناطق در پای صندوق های رای با وجود گرمای هوای این منطقه حضوری فعال دارند.

حضور مردم مرزنشین شهرستان های غربی کرمانشاه با وجود گرمای این منطقه گرمسیر حس مسوولیت آنها را در دفاع از این آب و خاک نشان می دهد، اینان همان مرزداران راسخی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود خود را به نظام ثابت کردند و این بار نیز آمده اند تا بگویند برای صیانت از این حریم مقدس حاضرند هرگونه جانفشانی کنند.

مرزنشینان غرب کرمانشاه: رییس جمهور چهاردهم حامی کارگران و محرومان باشد

رای دهندگان از تمام گروه های سنی و با پوشش های محلی از پیر و جوان و زن و مرد آمده اند که بگویند هدفشان اعتلای فردای ایران اسلامی و اطاعت بی چون و چرا از رهبر معظم انقلاب و در کلام همه آنان یک چیز مشترک بود که به عشق رهبر و دفاع از امنیت موجود و همچنین دخالت در سرنوشت آینده خود آمده ایم.

مرزداران قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب همچنین عمل به فریضه واجب دینی و قانونی خود را دلیل دیگر شرکت در دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کردند تا با این ادای تکلیف شاهد تقویت اقتدار و عظمت بیش از پیش کشور و روسیاهی و یاس دشمنان و بدخواهان نظام باشند.

تمام شرایط و امکانات برای حضور مردم پای صندوق های رای فراهم است و اعضای شعب اخذ رای نیز از ساعت ۶ صبح ۲ ساعت قبل از شروع فرایند رای گیری در شعب حضور دارند و با روی گشاده پذیرای رای دهندگان هستند که آرای شرکت کنندگان در این رویداد مهم را ثبت کنند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا از شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز نشان از شور و شوق و عشق مردم برای حضور در پای صندوق های رای دارد و مردم این شهرستان ها نیز از شیعه و سنی و اهل حق و زن و مرد از نخستین شاعات شروع رای گیری با حضور خود در انتخابات آمده اند تا عشق و وفادارای خود را به آرمان های والای امام، رهبری و نظام اسلامی و شهدای بزرگ کشورمان نشان دادند.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

این گزارش حاکیست مشارکت مردم شهرستان ها استان کرمانشاه به ترتیب سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان ۳۱/۵۰ درصد بود.

نظر شما