شناسهٔ خبر: 67526730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

تمام شعب در استان گیلان فعال و در حال اخذ رأی هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام شعب در استان فعال و در حال اخذ رأی هستند گفت: تاکنون هیچ مشکلی در فرایند برگزاری انتخابات به ما گزارش نشده است و تمهیدات کامل برای انتخابات سالم و امن در همه شعب فراهم شده و انتخابات در آرامش و با سلامت در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی دقایقی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی و بازرسی اظهار کرد: استقبال مردم در دور دوم انتخابات چشمگیر بوده و تا ساعت ۱۶:۰۰ امروز، بیش از ۸۰ هزار نفر نسبت به مدت زمان مشابه دور اول مشارکت بیشتری داشته‌اند.

وی افزود: استقبال مردم در رویداد ملی دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری بسیار چشمگیر بوده است و تا ساعت ۱۶:۰۰ امروز بیش از ۸۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند.

استاندار گیلان با بیان تاکنون جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۵ بیشترین مشارکت را در انتخابات را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان‌های آستارا، سیاهکل و املش نسبت به سایر شهرستان‌های استان در انتخابات بیشترین مشارکت داشته‌اند و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه تمام شعب در استان فعال و در حال اخذ رأی هستند، اضافه کرد: تاکنون هیچ مشکلی در فرایند برگزاری انتخابات به ما گزارش نشده است و تمهیدات کامل برای انتخابات سالم و امن در همه شعب فراهم شده و انتخابات با آرامش و سلامت در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: ۱۷۹۶ نفر از سوی رؤسای ستاد انتخاباتی در استان به عنوان نماینده نامزد برای نظارت بر فرآیند اخذ رأی و شمارش و تجمیع آرا حضور دارند که این اقدام نشان دهنده مسیر شفاف و قانونی ستاد انتخابات گیلان است..

استاندار گیلان با قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در انعکاس بسیار خوب اخبار انتخابات گفت: فرایند رأی‌گیری تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد، از مردم درخواست می‌کنیم تا ساعت ۱۸:۰۰ شرکت در انتخابات را برنامه‌ریزی کنند و با حضور در نزدیک‌ترین شعب اخذ رأی خودشان را به صندوق بیندازند.

به گزارش ایمنا، فرآیند اخذ رأی در تمام شعب سراسر استان گیلان از ساعت هشت صبح امروز_ جمعه پانزدهم تیر_ آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی در ۱۷ شهرستان استان گیلان پیش‌بینی شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۲۳۰۹ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع شعب اخذ رأی ۹۷۶ شعبه شهری و ۱۷۱۲ شعبه روستایی هستند، ۴۶ هیئت اجرایی همراه با ۴۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی روند انتخابات را تسهیل می‌کنند.

استان گیلان دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزد نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هستند، که به دور دوم راه پیدا کردند.

نظر شما