شناسهٔ خبر: 67525596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

طرح برخورد با خودروهای شیشه دودی در اردبیل اجرا می شود

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از اجرای طرح برخورد قانونی با رانندگان خودروهای شیشه دودی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

طرح برخورد با خودروهای شیشه دودی در اردبیل اجرا می شود
تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از اجرای طرح برخورد قانونی با رانندگان خودروهای شیشه دودی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدحجت فتاحی افزود: دودی کردن شیشه های خودرو به شرطی که سرنشینان آن از فاصله سه متری قابل تشخیص نباشند ، خلاف قانون بوده و ممنوع است.

فتاحی اظهار کرد: بر همین اساس پلیس با اعمال قانون به خودروهای شیشه دودی با رانندگان متخلف در سراسر استان اردبیل بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی موظف هستند با خودروهایی که در آنها تغییر ایجاد شده، برخورد و از حرکت آنان جلوگیری کنند، اضافه کرد: مالکان این خودروها باید برای اصلاح و حذف شیشه های دودی خودرو خود اقدام کنند تا مشمول اعمال قانون نشوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل بیان کرد: تمامی وسایط نقلیه وارداتی و تولیدات داخلی که شیشه دودی فابریک دارند، مجاز به تردد بوده ولی طبق قانون باید داخل خودرو و سرنشینان آن از بیرون به راحتی قابل رویت باشد.

سرهنگ فتاحی ادامه داد: اگر درصد دودی بودن شیشه های خودرو بیش از حد معمول و از فاصله سه متری قابل رویت نباشد، قانون برای آنها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، گفت: دودی بودن شیشه خودرو موجب محدودیت دید راننده شده و رانندگان به ویژه شب هنگام حین دور زدن، حرکت با دنده عقب و گردش به طرفین، وسیله نقلیه یا عابر پیاده در حال تردد را ندیده و با آن برخورد می کنند.

وی افزود: همچنین شماری از رانندگان متخلف نیز برای عدم شناسایی و آشکار نشدن چهره بعد از ارتکاب تخلفات و یا جرایم خاص نسبت به نصب برچسب های شیشه دودی بر روی خودروها اقدام می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: بنابراین طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نصب شیشه دودی، برچسب بر روی خودرو، نصب پرده یا کرکره و هر چیز دیگری که مانع دید راننده شود تخلف محسوب می شود.

سرهنگ فتاحی بیان کرد: از رانندگان و مالکان خودروها انتظار می رود ضمن احترام به حقوق سایر شهروندان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا ضمن کاهش بی نظمی در معابر شهری، شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح استان باشیم.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، با ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران و همجوار با استان های آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما