شناسهٔ خبر: 67525479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شکوه حضور مازندرانی‌ها در انتخابات/ حماسه در شمال ایران

حماسه‌آفرینان مازندران با شور و شوقی وصف ناپذیر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، گزارشات میدانی خبرنگاران تسنیم نشان می‌دهد نسبت به مدت‌های مشابه دور اول انتخابات استقبال مردم رو به فزونی بوده و مردم با حضورشان برای بار دوم در پای شعبات اخذ رای اقتدار دیگری را آفریدند. 

باز هم اقتدار حماسه‌ آفرینان شهر هزار سنگر آمل پای شعبات اخذ رای

 گفتیم ممکن است هوا نسبت به هفته قبل که آمده بودند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند، امروز چون گرم و طاقت‌فرسا شده، پای عرصه انتخابات نیایند.
گفتیم خوب هفته قبل آمدند و در انتخابات قرار بود شرکت کنند، آمدند و رای هم دادند.

گفتیم با نگاهی بر این‌که فکر می‌کنند رای شان تاثیر آن‌چنانی ندارد، نمی‌آیند. 

و مهم‌تر آنکه گفتیم بعد مناظره‌های بین دو کاندیدا و آن هیاهو و کشمکش‌ها نتوانستند برای انتخاب خود تصمیم‌ بگیرند.

.

اما همه این نگاه و تفکر با حضور میدانی در شعبات متعدد اخذ رای در شهرستان آمل و آن حجم وسیع از جمعیت در پای صندوق‌های رای نگاه را به سمت و سوی دیگری برد به ایجاد یک حماسه ماندگار در پایتخت علویان.

غیورمردان و حماسه‌آفرینان شهر هزار سنگر آمل باز هم آمدند حتی با وجود گرمای شدید درپانزدهمین روز از ماه اول فصل تابستان سال 1403 آمدند تا برای بار دوم در پای صندوق‌های رأی حضور پرشور و با اقتدار بیافرینند.

آمدند آن هم برای بار دوم با این کلام با صلابت که هر لحظه و هر بار برای تصمیم‌گیری کشورشان ایران اسلامی با رای شان تاثیرگذار هستند و پای میدان خواهند آمد.

گفتند چنین هیاهوها و کشمکش‌های کاندیدا هم نمی‌تواند جلوی قدم‌های ما را به سمت شعبات صندوق‌های رأی بگیرد اگرچه به فرموده رهبری بهترین نکته بر این مناظره‌ها رعایت اخلاق و احترام گذاشتن به هم و توهین نکردن است تا مردم بتوانند با بیان برنامه‌های خوب و کارساز برای کشورشان انتخاب تاثیرگذاری داشته باشند.

مردم پایتخت علویان مازندران پای کار آمدند آن‌هم پرشورتر از هفته گذشته هشتم تیرماه و بیشتر و با تفکر بهتر تا فرد اصلح و کارآمدی را سکاندار کابینه قوه مجریه قرار دهند.

داود نعمتی مربی ورزشی آمل حضورش را وظیفه شرعی و دینی عنوان کرد و گفت: آمدم تا خاک وطنم حفظ بماند و به دشمنان نظام بفهمانیم اگر مشکلی داریم داخلی هست و خودمان حل می‌کنیم و اجازه دخالت نمی‌دهیم. 

صفری کارمند بازنشسته فرهنگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت که هر یک از ما با حضورمان سرنوشت کشورمان را تعیین می‌کنیم و حتی توسعه و پیشرفت ایران را رقم می‌زنیم.

دو نوجوان دختری که همراه خانواده‌های خود آمده بودند تا این انتخابات را ببینند، با نگاهی پر حسرت بر صندوق‌ اخذ رای مطرح کردند: کاش سن مان به رای دادن می‌رسید و در این مشارکت شرکت می‌کردیم تا دل آقایمان را و دوستداران به نظام را شاد می‌کردیم. 

حبیب نتاج شهروند دیگر آملی حضورش را در این دوره از انتخابات مهم دانست و گفت: حضور همه باعث می‌شود تا یک فرد اصلح و کارآمدی را انتخاب کنیم که به عنوان نماینده هر یک از این مردم در برابر دشمنان برای سرافرازی ایران قوی ایستادگی داشته باشد.

وی افزود: رئیس‌جمهور هر فردی که بعد از این انتخابات می‌شود باید به آن‌چه گفته و آن‌چه که برای مردم کشورش اقتدار، توسعه، پیشرفت، سربلندی به بار می‌آورد تلاش کند.

دختر خانمی که خود را رای اولی معرفی کرده بود، با نشان دادن تعرفه رای خود گفت: هر یک از این برگه‌های رای ما یک تعهد محکم و با صلابت به خاک وطن‌مان ایران عزیز است و این فردی که از طرف همه ما از داخل این صندوق‌های رای بالا می‌آید تعهد ویژه‌ای به این خاک دارد.

هم عهدی مردم سوادکوه با آرمان‌های نظام 

مردم سوادکوه در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز پای صندوق رای آمدند و هم عهدی خود با آرمان‌های نظام را به تصویر کشیدند 

 موسم انتخابات هنوز به سرانجام نرسیده، بار دیگر در جمعه‌‌ای سرنوشت‌ساز مردم پای کار آمده‌اند و در دورهمی میهن پرستانه در صفوف پر هیاهو با اندیشه‌های متفاوت اما یکرنگ و همدل برای میهن، شور حضور خود را به رخ بیگانگان کشیدند.

مردم سوادکوه نیز در این همدلی هم‌پای هم‌وطنان خود صحنه را مزین به حضور کرده‌اند، اگرچه هوای شهر گرفته از بحران سیل است اما هوای دل مردم روشن به انتخاباتی است که امروز تعیین کننده سرنوشت کشور برای چهارسال پیش رو است، کشوری که همواره مردمانش حضور در صحنه را تکلیف خود دانسته و قوت قلب نظام بوده و هستند.

اگرچه فراق رئیس جمهور شهید دل‌ها را تنگ خادم‌الرضا می‌کند اما پر کردن جایگاه خالی آن شهید مظلوم امروز تکلیفی است که باید ادا شود تا به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار نظام حفظ شود و دشمن شاد نشویم.

امروز مردم سوادکوه آمده‌اند تا گوش به فرمان ولی زمان اقتدار میهن را با صلابت آرای خود حفظ کرده و شادی را از چهره کریه دشمنان محو کنند و با هر حضور مقتدرانه خود بداندیشان را درهم شکنند.

مردم سوادکوه بار دیگر با حضور در پای صندوق رای هم عهدی خود با آرمان‌های نظام و فرمان رهبری را به تصویر کشیدند، مردمی که اندیشه نابشان صندوق‌های اخذ رای را پر از تعرفه‌های دلدادگی به میهن می‌کرد.

همه برای آبادانی و مانایی ایران آمدند

 مردم ساری با حضوری پرشور پای صندوق‌های رای حاضر شدند حرف مردم عزیز و همیشه در صحنه کشورمان به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب و نظام اسلامی و کشور حضور پر افتخار ایران در عرصه مشارکت سیاسی بود و معتقد بودند همواره  حضوری پرشور در صحنه‌های انقلاب اسلامی داشته‌ باشند و امروز  شور حضور هر ایرانی صحنه‌ غرورآمیزی است که جلوه‌ زیبای مردم سالاری دینی و جمهوریت در نظام مقدس اسلامی را به نمایش گذاشت و قطعا دشمنان قسم خورده انقلاب تاب چنین صحنه هایی را نخواهند داشت.

حضور پرشور و انقلابی مردم دیار علویان و به ویزه مردم مکز استان همانند دیگر هم وطنان پای صندوقهای رای حاضر شدند تا عهدی دیگر با امام، شهدا و مقام معظم رهبری ببندند.

پس از شهادت رئیس جمهور مردمی و سید محرومان، جلسات مختلف هیات اجرایی و  هیات نظارت بر انتخابات درفرمانداری‌های استان تشکیل شد و  آنچه طبق فرموده مقام معظم رهبری  مورد تاکید است، امنیت، سلامت، رقابت و به ویژه مشارکت همه جانبه مردم پای صندوق‌های رای است و مردم مرکز استان امروز با جلوه‌ای دیگر از شکوه در پای صندوق رای حاضر شدند.

امروز همانند روزهای سرنوشت ساز دیگر یوم اللهی خواهد بود که اقتدار ،قدرت و شکوه ملت ایران به جهانیان ثابت می‌شود و رئیس جمهور منتخب مردم  راهی پاستور می‌شود تا ادامه دهنده راه  رئیس جمهور شهید باشد و خدمتی صادقانه به کشور و مردم داشته باشد. 

هر برگ رای که وارد صندوق شد خاری بر چشمان دشمنان، تیری بر قلب بدخواهان و مهر تاییدی بر قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

پیر و جوان، دانشجو و دانش آموز، بازاری و کارمند، روحانی، شهری، روستایی همه امروز به عشق ایران عزیز آمدند تا بگویند اگه سید ابراهیم رفت اسماعیل‌های او هستند و راه پر افتخارش را ادامه می‌دهند و با تاسی از آرمان امام و شهدا سربلندی و افتخارآفرینی ایران را به رخ جهانیان می‌کشند.

خلق حماسه مردم غرب مازندران/میدان از آن ماست

 مردم شهرهای چالوس و نوشهر و دیگر شهرهای غرب مازندران با حضور پر تعداد در انتخابات ثابت کردند پای کار انقلاب و نظام هستند.

 همت ملت ایران در طول این سال­ها به بهترین وجهی بروز پیدا کرده است و انتخابات فرصت ناب برای مشارکت سیاسی و زبون کردن دشمن در مقابل ملت ایران است و دشمن باز هم احساس  ضعف خواهد کرد؛ باز هم احساس عجز خواهد کرد؛ باز هم ملت ما در موضع اقتدار قرار خواهد گرفت.

شیخ الاسلامی شهروند 60 ساله نوشهری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخاب فردی  اصلح بعنوان رییس جمهور مهم است و بایدکسی باشد که بتواند با همدلی  از تمام ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات و تأمین منافع و مصالح کشور در حوزه‌های مختلف و اقتصادی استفاده کند.

وی گفت: با مشارکت فعال و گسترده ملت شریف و همیشه در صحنه ایران در انتخابات، دولتی مسئولیت پذیر با توان حل مسائل پیش‌روی کشور انتخاب شود.

خانم خزایی 45 ساله که با مادر 84ساله خود برای رای دادن آمده بود در گفت‌وگو با تسنیم گفت: درست است که مشکلاتی در کشور داریم، و باید این مشکلات حل شود اما عدم حضور در انتخابات مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی گفت: مشکلات در حوزه مسکن، اشتغال و ازدواج در کشور است و با انتخاب کاندیدایی اصلح می‌توان این مشکلات را کمرنگ کرد.

ابراهیمی یک  رای اولی نیز گفت: رئیس جمهور آینده هر کسی باشد باید به جوانان توجه داشته باشد.

وی افزود: کشور ما دارای ظرفیت بالای اجتماعی است و باید اعتماد سازی  بین جوانان صورت گیرد زیرا دانش آموزان رای اولی، به عنوان نسلی نو و آینده‌ساز کشور، نقشی اساسی در تعیین سرنوشت خود و جامعه دارند.

وی گفت: شرکت رای اولی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا انتخابات فرصتی برای دانش آموزان است تا با مفاهیم مهمی مانند دموکراسی، حق رای و مسئولیت اجتماعی آشنا شده و این یک حق است.

نورانی یک جوان رای اولی نیز افزود: رای اولی‌ها با شور و شوق برای رای آمدند  و انتظار داریم که بعنوان یک جوان ایرانی آینده‌ای آرمانی‌ برایمان  رقم بخورد.

وی گفت: شرکت در فرآیند انتخابات به ما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از وظایف خود به عنوان شهروند پیدا کنیم و برای ایفای نقش موثر در جامعه آماده شویم.

انتهای پیام/

نظر شما