شناسهٔ خبر: 67525425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

پیشرفت کشور و آرامش مردم در دستور کار رئیس‌جمهور منتخب باشد

امام جمعه کرمان گفت: در خدمت نظام و رهبری و حافظ خون شهدا بودن، مقابل دشمنان ایستادن و دفاع از حقوق ملت فهیم و فداکار در صحنه‌های بین المللی و پیشرفت کشور و آرامش مردم در دستور کار رئیس‌جمهور منتخب و مردم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، امروز_ پانزدهم تیر_ در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه حادثه عاشورا یکی از حوادث بزرگ تاریخ بشریت و تاریخ اسلام است، اظهار کرد: ظرفیت تاریخ عاشورا و کربلا به گونه‌ای است که می‌توان برای همیشه از این ظرفیت استفاده کرد و راه آن توجه جدی به درس‌ها و عبرت‌های آن است.

وی با بیان اینکه باید از حوادث سیاسی و اجتماعی در تاریخ بشریت عبرت گرفت، افزود: تهاجم به قداست‌ها و شکستن حرمت‌ها از جمله عبرت‌های عاشورا است و درس‌های فراوانی می‌توان از آن گرفت که شامل معنویت، صبر، استقامت و مقاومت و درگیری با ظالم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت حجاب و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: حجاب و عفاف صیانت انسان و حافظ حرکت او در مسیر الهی است و آمرو ناهی باید با زبان و عمل از منکرات جلوگیری کند.

وی بیان کرد: قوام جمهوری اسلامی به حضور مردم در صحنه است که یکی از این صحنه‌ها انتخابات است، مردم در انتخابات سکان اجرایی کشور را به دست فردی می‌سپارند که حضور حداکثری پشتیبانی برای اوست و وظیفه بعدی انتخاب اصلح است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه فردای انتخابات باید همدلی، برادری و همراهی باشد، ادامه داد: امیدواریم امروز با انتخاب اصلح مسئولیت ریاست‌جمهوری به کسی واگذار شود که نهضت خدمت‌رسانی را مانند دولت شهیدجمهور ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در خدمت نظام و رهبری و حافظ خون شهدا بودن، مقابل دشمنان ایستادن و دفاع از حقوق ملت فهیم و فداکار در صحنه‌های بین‌المللی و پیشرفت کشور و آرامش مردم در دستور کار رئیس‌جمهور منتخب و مردم باشد.

نظر شما