شناسهٔ خبر: 67525005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطیب نماز جمعه شهرکرد؛ خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

حضور پرشور مردم پای صندوق های اخذ رای موجب تقویت انقلاب اسلامی می‌شود حضور پرشور مردم پای صندوق های اخذ رای موجب تقویت انقلاب اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای موجب تقویت نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات یک عمل سیاسی و اجتماعی و عبادی است و حضور در پای صندوق رای یک حسنه است که پروردگار پاداش آن را برای همه افراد همپای سایر عبادت‌ها ثبت می‌کند.

وی گفت: دعوت کردن مردم برای حضور در انتخابات در این روز و همچنین هر قدمی که برای شرکت در انتخابات برداشته می‌شود مصداق کار عبادی است و خداوند پاداش و حسنه ثبت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: حضور در پای صندوق رای موجب تقویت نظام اسلامی و همچنین پاسداشت خون شهدا و ارزش‌های دینی می‌شود.

وی گفت: حضور مردم در دور اول انتخابات کمرنگ بود و از مردم درخواست می‌شود تا با حضور پرشور در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح خلای که هفته گذشته شاهد بودیم را برطرف شود.

بیشتر بخوانید

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در دور نخست انتخابات رییس‌جمهوری در هفته گذشته مشارکت آنگونه که انتظار می‌رفت بالا نبود، که نیاز است این امر جبران شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر حضور پر شور مردم در انتخابات تاکید داشتند، تصریح کرد: امیدواریم مردم در دور انتخابات با درصد بالای مشارکت داشته باشند و انتخاب اصلح صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم و صفر و هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر از دستاورد‌های قیام امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه، بیان داشت: نباید اجازه دهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: همه افراد جامعه باید نسبت به مساله امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشند.

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، مکتب سیدالشهدا برای جامعه اسلامی مهم است و همه قله‌های شهادت، ایثار، شجاعت، عبودیت، صبر، محبت، جهاد معرفت و بصیرت در کربلاست.

وی با اشاره به فراز ۱۳۱ نهج‌البلاغه، افزود: در این فراز معیار‌های لازم برای انتخاب یک والی سیاسی عنوان شده که والی سیاسی نباید بخیل باشد و یا مروج فاصله طبقاتی در جامعه باشد که این امر در برخی دولت‌ها در کشور ایجاد شده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: این مسائل تداوم‌بخش نهضت سیدالشهداء و انقلاب در کشور است و مردم و مسوولان باید به وظایف خود عمل کنند و مسئولان بسیار بیشتر به این امر توجه داشته باشند.

نظر شما