شناسهٔ خبر: 67524946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک رای برای فتح قله‌

ساوه - ایرنا - یک رای من، یک رای تو و یک رای او می‌توانند با همبستگی در صندوق‌های اخذ رای، فاتحان قله مشارکت برای ایرانی سربلندتر، پیشرفته‌تر و مقتدرتر از همیشه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرآیند رای گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور از ساعت 8 صبح روز جمعه 15 تیر ماه در سراسر کشو آغاز و 58 هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در شهرها، روستاها، مناطق عشایری و صعب العبور به صورت ثابت و سیار در حال جمع آوری آرای مردم هستند.

آرایی که هرکدامش حامل پیام های از جنس عقلانیت، تفکر، اهمیت تعیین سرنوشت خویشتن و یک پیام مشترک شامل سربلندی و اقتدار ایران در جهانی که تک تک ارای هر ایرانی را در این روز به نظاره نشسته و آنها را سندی برای تنظیم نحوه روابط خود با ایران در آینده قرار می دهند.

مردم ایران این بار نیز ضرورت اهمیت یک رای خود را به خوبی درک کرده و از ساعات اولیه آغاز فرآیند راگیری در سراسر کشور برای فتح قله های مشارکت و فرستادن رییس جمهوری با پشتوانه مقتدر ارای مردمی حضور گرم خود را پای صندوق های رای به منصه ظهور گذاشتند.

شهرستان ساوه نیز از این شعور سیاسی مستثنا نبوده به طوری که حضور گرم مردم از همان ساعت اولیه تاکنون پای صندوق های رای مورد توجه کاربران فضای مجازی بوده و بیشتر مطالب کانال ها، گروه ها و محافل مختلف فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا نیز که در سراسر کشور با تمام توان پای کار انتخابات و انعکاس اخبار و رویدادهای این تکلیف مهم سیاسی است در شهرستان ساوه نیز با حضور مستمر در مراکز اخذ رای و پیگیری اخبار از مسولان شهرستانی شاهد حضو گرم مردم پای صندوق ها بوده و در این خصوص با شهروندان به گفت وگو نشسته است.

در یکی از این گفت وگوها آقای نشسته بر ولیچر بعد از انداختن رای خود به صندوق گفت: یک رای که چیزی نیست سالهاست پاهایم را فدای سربلندی وطن کرده ام.

این جانباز سرافراز در خصوص اهمیت حضورش اظهار کرد: امروز سربازان جان بر کف ایران همین رای های من و شما هستند که به صندوق ریخته می شوند.

برای چند دقیقه ای بعد از رفتن او به حرف ها، پاها و راه همسنگران شهیدش فکر می کنم و به خودم می گویم ایران ای سرای امید؛ دور باد از تو چشم بدخواهان و دشمنان تا چون همیشه استوار بر تن تاریخ باشی.

در یکی دیگر از مراکز رای گیری با دختری که به گفته خودش دومین بار است ک در رای گیری شرکت می کند گفت وگویی داشتم و در لابلای گفته هایش در خصوص اهمیت حضورش گفت:آینده ایران در دست هم سن و سال های من، خالی کردن صحنه از سوی ما ظلم به خود و کشورمان است.

معروف هستند به نسل زد، آنهایی که مطالبه گرتر و پرسش گرتر از نسل های پیشین هستند و این مساله اگر به خوبی از سوی خانواده، مدیران و جامعه مدیریت نشود هم آنها را با چالش مواجه خواهد کرد، هم آینده کشور را.

پس رییس جمهور آینده نقش مهمی در برقراری ارتباط با این نسل و آرمان های ایران اسلامی دارد، این ها را زهرا در ادامه گفت و گویمان گفت و از رییس قوه مجریه آینده خواست: این نسل و مسایل آنان را برای رسیدن ایران به قله های بالاتر ویژه‌تر دریابد.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در نتیجه بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی این انتخابات به دور دوم کشیده شد، در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

نظر شما