شناسهٔ خبر: 67524842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه آستارا:

مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری استمرار حماسه حضور است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری استمرار حماسه حضور است، گفت: حضور حداکثری در انتخابات تثبیت کننده جمهوریت نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) با تأکید بر مسأله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف و ابزارهای قیام سیدالشهدا (ع) برای اجرای روش حکومتی پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) آن را یکی از واجبات مهم دین اسلام خواند که همه نسبت به آن وظیفه دارند و باید با رعایت شرایط و مراتب آن را انجام دهند.

خطیب جمعه آستارا برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تکمیل کننده دور نخست و استمرار حماسه حضور مردم دانست و تأکید کرد: در دور دوم، رقابت بین ۲ نامزد ادامه دارد و مردم بیشتر و بهتر توانستند با نظریات و برنامه‌های ۲ نامزد آشنا شوند تا بتوانند انتخاب درست و بهتر را انجام دهند.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه حضور مردم و مشارکت حداکثری در سرنوشت سیاسی، اصل اولیه انتخابات است افزود: در کنار این اصل مهم نباید از انتخاب اصلح و برگزیدن شخصی که بتواند کشور را در مسیر موفقیت و پیشرفت بر اساس سه اصل مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیش ببرد غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم علاوه بر تقویت نظام و بالا بردن عزت ملی، سبب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی و موجب بسته شدن دهان بدگویان و بدخواهان به ویژه رسانه‌های معاندی می شود که مردم را به تحریم در انتخابات تشویق می کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آستارا با گرامیداشت هفته نخست ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر ۲ واجب مهم است که مانند نماز و زکات در قرآن در کنار یکدیگر آمده است و در روایات اهل بیت (ع) نیز تأکید فراوانی بر آنها شده است.

نظر شما