شناسهٔ خبر: 67524786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حرف های پای صندوق ؛ به دل و ذوق انتخاب کنید | پیام انتخابات دور اول رسیده است

طیف گسترده‌ای از مقامات سابق و چهره‌های سیاسی حضور پررنگی در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری چهاردهم داشتند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: چهره‌ها و فعالان سیاسی در انتخابات امروز بیشترین توصیه را به مردم مردد برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در دور دوم داشتند.

سعید جلیلی یکی از نامزدهای انتخابات گفت: با حضور گسترده مردم و با انتخاب شایسته آنها، در چهار سال آینده نه تنها مسائل و مشکلات روزمره حل شود بلکه یک جهش بزرگ داشته باشیم و از امروز این نقش آغاز می‌شود. از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با مشارکت در انتخابات گفت: اگر از وضع فضای مجازی انتقادی دارید، چه در باب فرصتها و چه تهدیدها؛ بدانید که رئیس جمهور، رئیس شورای فضای مجازی است. راه اصلاح از انتخابات می گذرد.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم گفت: ما داریم سرنوشت کشور و سرنوشت آیندگان‌مان را تعیین می‌کنیم. بنابراین به نظرم می‌رسد بی‌تفاوت بودن هیچ دلیل منطقی‌ای نمی‌تواند پشتش باشد. مردم از بین این ۲ نفر به آن کسی که به ذوق، دل، افکار و ایده‌هایشان نزدیک است، به آن چیزی که برای آینده کشور متصور هستند و فکر می‌کنند کشور آنطور باید اداره شود، رای دهند. نامزدها ممکن است تطبیق ۱۰۰ صددرصدی با نگاه آحاد مردم نداشته باشند، ولی بالاخره به آن کسی که نزدیک‌تر به خود می‌دانند رای دهند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید گفت: در دول اول مشارکت آنگونه که توقع می‌رفت نبود و این خودش نیاز به بررسی دارد ولی چون حساسیت دور دوم انتخابات بالاتر رفت احساس می‌کنم در مقایسه با دور اول مشارکت قوی‌تری اتفاق می‌افتد.

سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین نیز گفت: امیدوارم همه ملت ایران با هر گرایش و رویکردی در این انتخابات سرنوشت‌ساز شرکت کنند. امروز جوری نباشد که ما بعدا افسوس بخوریم که فرصت را از دست داده‌ایم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین هم در ویدئویی گفت: هم‌میهنان گرامی، کسانی که هنوز در خانه نشسته‌اید و رای نداده‌اید، جمعه قبل با رای ندادن پیامی را ارسال کردید. می‌دانم که ناراضی هستید. می‌دانم که در گذشته امثال من نتوانستیم خواسته‌های شما را برآورده کنیم، می‌دانم که دارید فکر می‌کنید چه فرقی می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، اما توجه داشته باشید که امشب تکلیف ۸ سال آینده و شاید بیشتر مشخص خواهد شد و راه مدنی نشان دادن نارضایتی حضور در پای صندوق رای و رای دادن به کسی است که مورد نظر شماست. نشستن شما در خانه یعنی رای آوردن کسی که مورد نظر شما نیست. یک رای شما برای آینده شما و فرزندان‌تان بسیار مهم است. با افتخار و سربلندی رای بدهیم.

عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری درباره پیامش به کسانی که برای شرکت در انتخابات مردد هستند، گفت: الآن دو دیدگاه مهم مقابل هم هستند. مردم باید انتخاب کنند. اینکه می‌گویند فرق نمی‌کند، اشتباه می‌کنند. حتما خیلی فرق می‌کند. و من فکر می‌کنم برای توسعه کشور و برای اینکه مردم زندگی همراه با آسایش و رفاه داشته باشند، امیدوارم نگاه مردم بر این باشد که تحول حتما اتفاق بیفتد.

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات نیز گفت: در هفته گذشته شرکت نکردن مردم پیام واضحی داشت، فکر می‌کنم مسئولان جمهوری اسلامی این پیام را دریافت کردند و امروز با مشارکت کردن‌شان هم می‌توانند پیام خودشان را به مسئولان ابلاغ کنند.

محمد توسلی دبیرکل پیشین نهضت آزادی در حسینیه ارشاد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد.

جمیله کدیور نماینده مجلس ششم نیز در انتخابات شرکت کرد.

فاطمه هاشمی رفسنجانی به صداوسیما گفت: وظیفه من است که برای کشورم رای دهم ولی از مردم ناراحت از حاکمیت می‌خواهم که در خانه‌ها ننشینند. رای آنها می‌تواند تاریخ را عوض کند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین صبح روز انتخابات با دعوت دانشگاه تکنولوژی استانبول راهی ترکیه شد.

صادق زیباکلام فعال اصلاح‌طلب نیز گفت: به جز صندوق رای وزارت کشور هیچ گزینه دیگری برای پیشرفت، ترقی و آینده ایران نداریم.

نظر شما