شناسهٔ خبر: 67524717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رطوبت هوا در بندر دیر بوشهر ۷۲ درصد اعلام شد

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بندر دیر با ۷۲درصد و جم با ۱۱ درصد بیشترین و کمترین میزان رطوبت هوا را امروز تجربه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

" زهرا راستگو " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه میزان رطوبت در شهر بوشهر نیز ۵۵ درصد ثبت شده است اظهار کرد: شهر برازجان با ۴۵ و عسلویه نیز با ۲۸درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوشهر در روز جاری بوده اند.

وی با اشاره به ثبت دمای ۳۱درجه سانتیگرادی برای مرکز استان افزود: بدلیل وجود ریزگردها در شهرستان‌های گناوه و دیلم امروز دید افقی در این شهرستان ها به ترتیب پنج و هفت هزار متر ثبت شده و برای شهر بوشهر نیز ۹ هزار و ۹۹۹ متر است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: سرعت باد در بوشهر ۲۲ کیلومتر در ساعت و در شهر اهرم مرکز شهرستان دشتستان نیز ۱۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

راستگو ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا وضعیت جوی به نسبت آرامی بر استان و دریا حاکم است.

وی تصریح کرد: از اوایل وقت یکشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه هفته پیش رو ، با افزایش نسبی سرعت وزش باد روی دریا، سواحل و فراساحل استان در برخی ساعات به‌تناوب مواج پیش‌بینی می‌شوند.

راستگو گفت: همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سطح استان، در برخی ساعات وزش بادهای به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا پنج روز آینده احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به استان، وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک، از عصر در برخی ساعات افزایش ابر پیش بینی شده است.

راستگو گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، روی دریا به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، تا عصر امروز در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۶ تا ۴۶ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر، امروز در سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

راستگو اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۸ ، جزر ساعت ۱۵:۰۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۰ خواهد بود.

نظر شما