شناسهٔ خبر: 67524704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

امیدوارم فرد منتخب مسیر نورانی دولت آیت الله رییسی را ادامه دهد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در انتخابات در تالار وحدت(محل استقرار صندوق رای ویژه‌ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه) حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران امروز بلوغ سیاسی خود را نشان می دهند در طول یک هفته دو انتخابات سراسری با حضور مردم برگزار شد که شاید در هیچ کجای دنیا چنین امنیت، آرامش و آزادی در بیان دیدگاه ها نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات برای مردم است برگزار کنندگان و تعیین کنندگان آن نیز مردم هستند، افزود: هرفردی که براساس تشخیص مردم منتخب آنان بود رئیس جمهور همه مردم ایران است و موظف هستیم به منتخب مردم ایران کمک کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت با همه توان فضا را برای دوره انتقال فراهم کرد و وزارت کشور و مجموعه های اجرایی شورای نگهبان تلاش کردند فضای انتخابات به نحو مطلوبی پیش رود و مردم ایران در فضایی باز و آرام و با اطلاع و آگاهی کامل رییس جمهور خود را انتخاب کنند.


اسماعیلی گفت: دو مرحله‌ای شدن انتخابات و رقابت سخت و شانه به شانه با رعایت اصول حاکم بر انتخابات مطلوب در جمهوری اسلامی نشان دهنده بلوغ سیاسی جامعه ایرانی است.



وزیر فرهنگ افزود: شاهد حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت برای شرکت در فرایند اخذ رای هستیم و از حضور همه هنرمندان اهالی رسانه و فرهنگ ایران تقدیر می کنم.
وی افزود: مردم ایران تجربه موفقی را پیش رو دارند که کارنامه و در معرض قضاوتشان است؛ وضعیت کشور در سال ۱۴۰۰ را همه می دانند ولی براساس تلاش های صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ بسیاری از مشکلات به فرصت های جدید تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ گفت: انشاالله مردم به تداوم  مسیر خدمتگزاری اقبال نشان دهند و رییس جمهور منتخب بتواند با پشتیبانی آرای بالا مسیر نورانی دولت آیت الله رییسی را ادامه دهد.

وی در مورد شاخصه های فرد اصلح افزود: از نظر بنده «اصلح» کسی است که بتواند  مسیری که رئیس جمهور شهید آغاز کرده بهتر و قوی تر ادامه دهد چراکه بسیاری از کارها نیز در آستانه نتیجه دادن است؛ برای من این مسأله مطلوب است و امیدوار هستم مردم نیز هر نظری دارند به این انتخاب نزدیک باشد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که مسایل اخلاقی چه میزان در دور دوم انتخابات رعایت شده است، گفت: طبیعت انتخابات فضایی پرهیجان است شاید در مواردی هم این مسایل دچار افت شده باشد ولی معدل کار بسیار خوب است و فکر می کنم آن چیزی که در طول این هفته شاهد بودیم رقابتی شانه به شانه و نزدیک بود و انشاالله حاصلش به نفع مردم ایران باشد.

عضو شوارای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تعیین تالار وحدت به عنوان محلی برای حضور اصحاب فرهنگ هنر و رسانه جهت شرکت در انتخابات تاکید کرد: این رویه را از انتخابات مجلس به این سو آغاز کردیم و تالار وحدت را به عنوان محلی برای تمرکز حضور هنرمندان قرار دادیم.

وزیر فرهنگ گفت: هنرمندان از بخش های مختلف هنری اینجا حاضر هستند که انگیزه‌ای قوی برای عموم علاقه‌مندان هنر ایجاد می‌کند تا آنها نیز در صحنه حاضر باشند.

1479399_orig


وی افزود: هنرمندان نیز اینجا را خانه خود می‌دانند و در این محل حاضر می شوند گفت و گوهایی صورت می گیرد و فضای پر شور و نشاطی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ایجاد می‌شود و امیدوار هستم بازتاب این حرکت موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

اسماعیلی در مورد حضور رای اولی ها در انتخابات گفت: رای اولی‌ها احتمالا انگیزه بیشتری نسبت به سایرین داشته دارند، انشاالله با حضور آن‌ها اتفاقات خوبی رخ دهد.

وزیر فرهنگ در مورد حضور مردم پای صندوق‌های رای تصریح کرد: حضور مردم بسیار خوب است و برآوردهایی که همکاران در وزارت کشور دارند نشان می دهد حضور مردم نسبت به ساعات مشابه هفته گذشته رشد خوبی داشته و امیدوار هستم این روند رشد ادامه داشته باشد و شاهد انتخاب رئیس جمهوری خوب با رای بسیار بالا باشیم.

 
 
 

 

نظر شما