شناسهٔ خبر: 67524336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس‌جمهور اصلح باید حافظ منافع ملی و آرمان‌ها باشد

امام جمعه بوشهر حضور پرشور و سراسر شعور و با فضیلت در انتخابات را یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین فرازهای انقلاب اسلامی، نظام و جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: رئیس جمهور اصلح باید حافظ منافع ملی، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حضور حداکثری در انتخابات و ملاک انتخاب کاندیدای اصلح گفت: انتخابات تجلی عملی مردم سالاری دینی و حکمرانی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خداوند متعال در شرایط کنونی و زمان غیبت شرایط طوری بر اساس فقه حکومتی رقم زده که مردم در سرنوشت دخیل و موثر هستند افزود: در انتخابات، مردم تعیین کننده هستند و ساختار نظام حکمرانی را بر اساس آموزه‌های اسلامی با هدایت‌های رهبریت دینی تعیین می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در انتخابات مردم نگاه سیاسی را معماری و فرد اصلح را انتخاب می‌کنند گفت: در این عرصه مردم ضمن کمک و تحمل سختی‌ها، حرکت نظام اسلامی را با اقتدار ادامه می‌دهند.

امام جمعه بوشهر حضور پرشور و سراسر شعور و با فضیلت در انتخابات را یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین فرازهای انقلاب اسلامی، نظام و جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: به همین سبب دشمنان انقلاب دنبال کم رنگ کردن حضور و مشارکت مردم در انتخابات هستند و در این راستا هدایت‌های امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و دلسوزان نظام مشارکت حماسی و پرشور در عرصه انتخابات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر توجه به بیانات امام راحل در عرصه انتخابات و اقدامات عملی خودشان اضافه کرد: سخنان و عمل شهدا مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری و دیگر دلسوزان نظام اسلامی باید مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا باید اهداف دشمنان هم مورد بررسی قرار گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: باید در طریق حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام و از تحت تأثیر قرار گرفتن دشمنان پرهیز شود به همین خاطر مشارکت پرشور و بسیار گسترده در انتخابات نشان از بصیرت است.

صفایی‌بوشهری، ملاک‌های کاندیدای اصلح ریاست جمهوری بر اساس بیانات مقام معظم رهبری را برشمرد و گفت: مومن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی مانند شهید رئیسی از جمله معیارهای رئیس جمهور اصلح است یعنی با تمام وجودش انقلاب اسلامی ایران را پذیرفته باشد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور اصلح در مقابل تهدیدات، تهاجم توطئه‌های دشمن مانند کوه باید استوار باشد، اینطور نباشد با یک تهدید اقتدار آن به هم بریزد، و به تمام آرمان‌ها و ارزش‌‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی ایمان داشته و نباید دگراندیش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کاندیدای ریاست جمهوری اصلح باید حافظ منافع ملی، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) باشد اضافه کرد: رئیس جمهور اصلح باید رهرو راه شهدا، پرتلاش، کارآ، جدی باشد و مانند شهید آیت‌الله رئیسی در مسیر خدمت به مردم، جامعه و انقلاب اسلامی شب و روز نشناسد.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: اینطور نباشد که ریاست جمهوری فضای استراحت او باشد بلکه باید فضای تلاش جهادی او و اثرگذار در رفع مشکلات مردم باشد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: همکاران رئیس جمهور اصلح باید امتحان داده، مناسب و سالم باشند نه انسان‌هایی که دچار انحراف و مشکل و تفکرات آنان غرب گرایانه و ایمان به انقلاب نداشته باشند و باید همکاران رئیس جمهور اصلح، انقلابی، جهادی، پایه کار، پرتلاش، جان برکف انقلاب و در خدمت مردم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر مردم‌داری را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور اصلح تمام وجودش باید خدمت به مردم و انقلاب باشد و خودش را هزینه انقلاب و مردم کند نه اینکه انقلاب و مردم را هزینه خودش سازد .

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: رئیس جمهور به این معنا نیامده باشد که عنوان آن را به دوش بکشد بلکه باید خادم، خدمتگزار و قدردان مردم باشد و مشکلات جامعه را به شکل صحیح نه با شعار مانند شهید رئیسی حل کند.

صفایی‌بوشهری، با بیان اینکه رئیس جمهور اصلج نگاهش به جهان غرب سازشی نیست گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید مملکت قوی شود تا آنان مجبور به همکاری شوند، اقتدار درونی و قدرت ملی باید ایجاد شود تا آنان وادار به دادن امتیاز شوند، اگر قدرت ملی و اقتدار بین‌المللی وجود نداشته باشد همه فعالیت‌ها بی‌اثر است و این مهم با رشد و پیشرفت همه جانبه کشور محقق می‌شود.

وی حضور حماسی در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح بر اساس ملاک و معیارهای مقام معظم رهبری را یک تکلیف ملی و شرعی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم از همه دست‌اندرکاران و مجریان  برگزاری برنامه‌های این ماه با عظمت خواست آثار آموزشی و هدایتی عمق اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام در ارائه به مردم مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های ماه محرم باید پرشور و پرمحتوا برگزار شود گفت: در برگزاری آیین‌های ماه محرم سبک‌های مرسوم و سنتی در اولویت قرار گرفته شود و همه در این مراسم شرکت و کمک کنند.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز عفاف و حجاب اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور آینده تقاضا می‌شود موضوع عفاف و حجاب را بر اساس آموزه‌های شرع و دین تصویب و اجرا کنند، زیرا این مهم مورد تضای مقام معظم رهبری، همه مومنان به ویژه بانوان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: عفاف و حجاب حافظ شخصیت زن در فضای اجتماعی و مایه آرامش و آسایش زن و محیط اجتماعی است.

انتهای پیام/190

 

نظر شما