شناسهٔ خبر: 67524195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: اگر هوای نفس ما موجب رأی دادن باشد گناه است/ هر رأی ما چشم دشمنان اسلام را کور می‌کند

میردامادی، امام جمعه اصفهان: مراقب باشیم که تشخیص ما چیست و بر اساس تشخیص نامزد اصلح را انتخاب کنیم، اگر هوای نفس ما موجب رأی دادن باشد گناه است. هر رأی ما چشم دشمنان اسلام را کور می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی امروز _جمعه پانزدهم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود سه مرتبه بر لزوم تقوای کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کردند، اظهار کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید به رأی مردم احترام بگذارند، به مشکلات مردم اهمیت بدهند، خدمت‌گزار و نوکر مردم باشند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه باید در امورات کشور متکی به خود باشیم نه بیگانه، افزود: سه مرتبه مقام معظم رهبری به تقوا اشاره کردند، حزب بازی و هوای نفس نباید بر کاندیدا حاکم باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه وظیفه همه است که پای صندوق‌های رأی حاضر شده و انتخاب اصلح داشته باشند، تصریح کرد: مراقب باشیم که تشخیص ما چیست و بر اساس تشخیص نامزد اصلح را انتخاب کنیم، اگر هوای نفس ما موجب رأی دادن باشد گناه است.

میردامادی با بیان اینکه هر رأی ما چشم دشمنان اسلام را کور می‌کند، افزود: تمام کارها با دعا حل نمی‌شود، در حالی که دعا ابزار انسان است، اما خدا تغییر نمی‌دهد سرنوشت قومی را مگر اینکه خودشان تغییر دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز مالیات، گفت: عدالت باید در پرداخت مالیات رعایت شود، کارگاه‌های کوچک به‌خاطر برخی بی‌عدالتی‌ها تعطیل شده است.

میردامادی گفت: از فردا شب وارد این ماه می‌شویم، امام (ره) فرمودند اسلام و انقلاب به تاسوعا، عاشورا و محرم زنده است، هر قدمی که می‌توانید برای امام حسین (ع) بردارید، کوتاهی نکنید.

وی اظهار کرد: هنگامی که بهشتیان مقابل در بهشت قرار می‌گیرند، تمام درها باز می‌شود، نگهبانان خوش‌آمد و سلام می‌گویند، چه‌عزتی بالاتر این است؟

میردامادی با اشاره به آیه ۲۳ سوره رعد افزود: طبق این آیه ملائکه به استقبال بهشتیان می‌آیند و سلام می‌کنند، درود بر شما که در دنیا مقابل مشکلات و سختی‌ها صبر کردید، اینجا خانه جاودانه و خوبی است‌.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هشت در برای بهشتیان در روایات و آیات قرآنی ذکر شده است، گفت: هر گروه از در مخصوص به خود وارد می‌شود، هر باب به اندازه ۴۰ سال راه رفتن است، یکی از باب‌های بهشت ویژه مجاهدین است.

میردامادی با بیان اینکه باب دیگر ویژه روزه‌داران است، تصریح کرد: یکی از باب‌های بهشتیان باب معروف است، ویژه افرادی که کار خوب انجام دادند، افرادی که حسینیه ساختند، به فقرا کمک کردند و صدقه جاری از خود در دنیا جا گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: باب دیگر باب شکر و باب صبر است، دری که انسان‌های صبور و انسان‌هایی که در مقابل گناه استقامت می‌کنند و شکر به‌جا می‌آورند از آن در وارد می‌شوند، افرادی که در برابر عبادت و سختی‌های عبادت استقامت نشان دادند، مقابل توطئه دشمن ایستادگی کردند و باج ندادند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همان‌طور که در اسلام حب قرار دارد، غضب نیز وجود دارد، تاکید کرد: پیغمبر (ص) و یاران ایشان باجی به دشمن نمی‌دهند و مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند، اما نسبت به یکدیگر مهربان هستند.

میردامادی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: بر یکی از درهای بهشت نوشته شده است، کمک به فقرا ۱۰ برابر ثواب دارد، اما قرض‌الحسنه‌ای که می‌دهید ۱۸ برابر پاداش و ثواب دارد، در باب هشتم چهار مورد از جمله سخاوت، حسن خلق، صدقه و ترک آزار به مردم ذکر شده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما