شناسهٔ خبر: 67523570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

امام جمعه رشت: رقابت‌ها باید به رفاقت و همدلی تبدیل شود

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: امروز رقابت بین کاندیداهای ریاست جمهوری است اما فردا باید این رقابت‌ها تبدیل به رفاقت، صداقت و همدلی و تلاش برای پیشرفت و توسعه بیشتر کشور شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: پس از پایان انتخابات باید خدمت جهادی آغاز شود؛ انتظار مردم از رئیس جمهور منتخب اینست که همانند شهید آیت الله رئیسی جهادی عمل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: رئیس جمهور باید در انجام وظایف خود شبانه روز خدمت کند؛ عدالت خواه و حامی مظلومان و محرومان باشد؛ به استقلال ملت و کشور بیاندیشد و همچنین استکبار ستیز باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم باید تلاش کند تا قیمتها تثبیت شود، بیان کرد: گرچه برخی از فراز و نشیب قیمتها، جهانی است؛ اما برای تثبیت قیمت مایحتاج عمومی باید تلاش کند و به مراکز خرید کالاهای اساسی مردم نظارت جدی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رئیس جمهور باید از نیروهایی بهره بگیرد که با انقلاب اسلامی زاویه نداشته باشند؛ کسانی که دل به آمریکا دارند برای دولت و مردم مفید نخواهند بود و به همین دلیل باید از نیروهای انقلابی و متعهد استفاده کند.

آیت الله فلاحتی به افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند نیز اشاره و اظهار کرد: رای ندادن نشانه ضد انقلاب بودن نیست؛کسی که رای نمی‌دهد را نباید ضدانقلاب تصور کنیم زیرا رای ندادن دلایل متفاوتی دارد.

وی افزود: گرچه مشارکت در طول انقلاب فراز و نشیب زیادی داشته اما افرادی که در انتخابات حضور نمی‌یابند یکی به دلیل ناآگاهی برخی از این افراد است، زیرا اهمیت انتخابات را درک نمی کنند؛ برخی نیز انتخابات را رقابتی نمی دانند؛ برخی هم از مسئولان گله مندند اما نظام را قبول دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: عده‌ای نیز ناراصی هستند و تصور می‌کنند که رای ندادن بهتر است و برخی نیز با وضعیت معیشتی مشکل دارند و تصور شان اینست که با عدم حضور در انتخابات به شرایط اعتراض می‌کنند؛ اما همه این افراد به انقلاب اسلامی پایبند هستند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به خدمات رئیس جمهور شهید بیان کرد: آیت الله رئیسی در مدت ریاست جمهوری خود خدمات شایانی را انجام داد که متاسفانه این عملکرد به خوبی رسانه‌ای نشد؛ خدمات خوبی انجام شد اما این خدمات انعکاس مناسبی نیافت.

دعوت به مشارکت در انتخابات تکلیف است

همچنین مدیرکل تیلیغات اسلامی گیلان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت اظهار کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که به برکت این نعمت مردم می‌توانند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

حجت الاسلام محمدعلی نجفی افزود: ما می‌توانیم در انتخابات مختلف حضور یابیم که بی‌شک یکی از مهمترین این انتخابات، شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است؛ زیرا رئیس جمهور وظیفه سنگین و بزرگی بر دوش دارد.

وی بیان کرد: به همین دلیل باید در این انتخابات مشارکت چشمگیری داشته باشیم ؛ همچنین یکی از تکالیف مهم ما دعوت سایر مردم برای مشارکت در این انتخابات است و از سوی دیگر باید فرد اصلح را انتخاب کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: بی شک امروز روز عمل است و مردم به طور حتم حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت؛ و از سوی دیگر رئیس جمهور منتخب نیز باید به فکر همه اقشار مختلف مردم باشد.

نظر شما