شناسهٔ خبر: 67522563 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل خبر داد:

ارسال ۲۸ میلیون لیتر سوخت مایع ​به نیروگاه سبلان اردبیل​

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل اعلام کرد که در بهار امسال به‌منظور تأمین سوخت ذخیره نیروگاه سبلان اردبیل ۲۸ میلیون لیتر فرآورده ​به این نیروگاه ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سیدحجت مدنی در این‌باره گفت: این منطقه آمادگی کاملی در تأمین سوخت نیروگاه دارد که با وجود برنامه‌ریزی انجام‌شده در انبار نفت شهید بهفر اردبیل در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها، ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت و به‌طور منظم انجام خواهد شد و اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی به‌ویژه اختصاص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدام‌های مطلوب این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: حجم فرآورده ارسالی به نیروگاه سبلان اردبیل در  سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۵درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تأکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است، از این رو اگر شهروندان فقط ۱۰درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

مدنی ضمن تأکید بر ذخیره‌سازی سوخت دوم تصریح کرد: به همه مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم که پیش از آغاز فصل پاییز، سوخت دوم را ذخیره‌سازی کنند و در مورد نیروگاه نیز این اتفاق می‌افتد، زیرا به‌طور معمول به‌دلیل نبود صرفه‌جویی در مصرف سوخت زمستانی، دچار افت فشار گاز می‌شویم.

نظر شما