شناسهٔ خبر: 67522534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حال به‌روز رسانی/حاشیه‌نویسی انتخابات از مسجد النبی (ص)؛

شرق پایتخت پای صندوق رای/ نارمکی‌ها روی آنتن خبری عراق و لبنان

تهران- ایرنا- انتخابات در محله نارمک تهران همیشه پرشور است، زمان‌شناسی صبحگاهی و شامگاهی مردم، از اول وقت هستند تا آخرین ساعات؛ گروه‌گروه آمدنشان، بحث‌هایشان حتی تا پای صندوق؛ نوع مشارکتشان این قدر جذاب است که علاوه بر صدا و سیما رسانه‌های خارجی هم در طول روز از مسجدالنبی (ع) در شرق پایتخت گزارش مخابره می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زنگ آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵تیر به صدا درآمد. خیلی زودتر حدود ساعت ۷ صبح برای پوشش حضور مردم پای صندوق رای به مسجد النبی (ص) رفتم، خبرنگاران و فیلمبرداران رسانه‌های دیگر هم جلوی در ورودی مسجد آماده بودند، بعد از یک هفته دوباره آمدیم که یک تاریخ دیگر از صحنه سیاسی اجتماعی کشور را ثبت کنیم، عجیب‌تر اینکه مردم هم زودتر آمده بودند حتی زودتر از هفته گذشته.

مردم محله نارمک در ادوار انتخابات همیشه سهم مشارکت چشم‌گیری ثبت می‌کنند، امروز هم یکی از همان روزهاست؛ برای انداختن رای خود در صندوق جلوی در مسجد جمع شده بودند.

شرق پایتخت پای صندوق رای/ نارمکی‌ها روی آنتن خبری عراق و لبنان

مشارکت و نمایش اقتدار نظام

در گفت و گویم با یکی از این افراد بنام حسین شعبانی نظرش را در مورد حضور در انتخابات جویا شدم؛ «ساعت ۶:۳۰ دقیقه به مسجد آمدم و در همه انتخابات ها اولین فردی هستم که برای رای دادن به مسجد النبی (ع) نارمک می آیم.

وی که مدیر یک چاپخانه است، با شور و شوق از حماسه حضور مردم گفت که این مشارکت اقتدار نظام را به نمایش می گذارد.

علاوه بر حضور خبرگزاری‌های داخلی چندین خبرنگار از کشورهای لبنان و عراق هم در این محل حاضر و این دور از انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را به صورت زنده پوشش می دهند، از لهجه غلیظ عربی شان متوجه شدم کدام لبنانی است کدام عراقی است.

و بالاخره ساعت ۸ شد، با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) روند رای گیری آغاز شد، اقشار مختلف مردم رای خود را به صندوق ریختند و چندین بار هم گروه سرود نوجوانان شبکه سه به اجرای برنامه پرداختند.

مخبر آمد و بازدید کرد

صف بود و موج مردم، ناگهان جلوی در شلوغ شد و همه خبرنگاران به طرف در دویدند، ما هم روند رای گیری ادامه داشت، از ساعت ۱۰ گذشته بود، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری وارد مسجد شد، مردم دورش جمع شدند، صف ها کمی به هم خورد.

قرار بود بازدید کند، در وزارت کشور رای داده بود، برای سرکشی و بررسی اوضاع و احوال رای گیری آمده بود، با مردم هم گپ و گفتی داشت. احوالپرسی می کرد.

یکی از آنها به سرپرست ریاست جمهوری گفت: «آقای مخبر گرانی بیداد می‌کند» مخبر هم در جوابش گفت که ان‌شاءالله هر چه زودتر مشکلات کشور حل شود.

از مخبر خواستیم که گفت‌وگو کنیم، روند انتخابات را تشریح کرد؛ در مورد انتظارات از رئیس جمهور آینده سوال کردم؛ سه مرتبه گفت «خدمت به مردم». دقایق کوتاهی از این محل اخذ رای بازدید کرد و رفت.

شرق پایتخت پای صندوق رای/ نارمکی‌ها روی آنتن خبری عراق و لبنان

ارتباط با عراق وصل شد

شبکه سه سیما مسجد النبی را زنده پخش می‌کند، برخی جلوی دوربین هم می‌آیند که در قاب تاریخی انتخابات مخابره شوند، و شبکه آی نیوز عراق هم در حال ارتباط با دفتر خود در بغداد بود، مشکل فنی داشتند، خبرنگارش عصبانی بود، از لحنش می‌فهمم؛ رقابت بین رسانه‌های خارجی هم جالب است؛ با صدای بلند می‌گفت «الصوت الصوت» روی آنتن سیما بودیم؛ عوامل پخش صدا و سیما آمدند تذکر دادند، لحنش آرام شد، ارتباطش هم وصل شد و شروع به گزارش کرد.

ما اینجا در نارمک تاریخ را گزارش می‌کنیم، یک روز پرشور از شرق تهران. تجربه هفته گذشته و انتخابات‌های گذشته می‌گوید عصر انتخابات نارمک شلوغ است ... با ما همراه باشید...

شرق پایتخت پای صندوق رای/ نارمکی‌ها روی آنتن خبری عراق و لبنان

گرمای ظهر هم مانعشان نمی‌شود

تا اینجا که گرمای ظهر اواسط تیرماه هم نتوانسته مانع حضور مردم در انتخابات شود، کلیشه می‌زنم «همه آمده بودند» اتفاقا جایش همین جاست، همه آمده اند تا دین خود را نسبت به نظام و انقلاب وکشور و آینده‌شان ادا کنند؛ پیر و جوان زن و مرد با شور و اشتیاق آمدند تا بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را با حضورشان به نمایش بگذارند.

این گزارش به ساعت تکمیل می‌شود...

نظر شما