شناسهٔ خبر: 67522529 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

لزوم توجه به ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان در خدمات مهندسی

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: لازم است هدف‌گیری در خدمات مهندسی تأمین‌کننده ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش- وزیر راه و شهرسازی- پیامی به بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال کرد.  

وی در این پیام آورده است: با سلام و درود به روان پاک و پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری(مد) و علو درجات برای مهندسان شهید و پیشکسوتان مهندسی و آرزوی توفیق برای تک‌تک مهندسان و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان در همه حوزه های تخصصی.

برگزاری پنجمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دوره نهم توفیقی برای جامعه مهندسی کشور می‌دانیم و امید آن می‌رود که با مشارکت همه جانبه و متناظر با اهداف مندرج در قانون نظام مهندسی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ارتقاء کیفیت و اقتصاد بهینه فرایند ساخت‌وساز باشیم.

بذرپاش در ادامه آورده است: در این فرصت پیش‌آمده، لازم است به نکاتی چند و مرتبط با فعالیت‌های گوناگون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره شود.

وی افزود: حدود سه دهه از تجربه‌اندوزی سازمان می‌گذرد که لازم است نسبت به بازنگری و احتمالاً تغییر در کلیات یا برخی جزئیات ساختار نظام مهندسی به عنوان یک گام استراتژیک اقدام دقیق و موشکافانه به عمل آورده شود.  

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در عصری که شکوفایی‌های علمی و فنی به سرعت در حال گسترش است، لازم است سازمان نظام مهندسی خود را برای هماهنگ ساختن با تحولات روزآمد بیش از پیش آماده سازد و زمینه‌های آگاهی‌بخشی به این قبیل رویکردهای نوین را فراهم آورده شود.

بذرپاش تاکید کرد: لازم است هدف‌گیری در خدمات مهندسی تأمین‌کننده ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان‌ها باشد.

وی افزود: در کشور حادثه‌خیز ایران لازم است به آثار و تبعات مقدم و مؤخر حوادث طبیعی و از آن‌ جمله زلزله به‌طور مستمر توجه و در همه زمینه‌های مرتبط گام‌های نوآورانه و موثری برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی آورده است: همکاری در تولیدات استاندارد برای همه زمینه‌ها و صنایع خرد و کلان مربوط به فرایند ساخت‌وساز و در همه رشته‌های تخصصی هفت‌گانه امری اجتناب‌ناپذیر است که شایسته است مهندسان جوان به این عرصه ورود کنند.  

 وی افزود: یکی از موارد مهم و تضمین‌کننده پیشرفت واقعی توجه به حوزه اخلاق مهندسی است که زمینه‌ساز ریشه‌کن ساختن هرگونه فساد و رانت‌خواری خواهد بود. معماری ایرانی چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام یکی از مبانی افتخارات ملی است که باید ضمن حفظ ریشه‌های کهن آن نسبت به نوآوری و طرح‌های بهینه اقدام مستمری به عمل آورده‌ شود تا بتوان گفت معماری و شهرسازی زمین‌گرا به‌مثابه شالوده زوال یا کاهش آسیب‌های بوم‌زیست خواهد شد.  

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، به گفته بذرپاش، باید مهندسان به‌نحوی امور مهندسی را عملیاتی کنند که سطوح تاب‌آوری در همه عرصه‌های مهندسی ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران سازمان و شورای مرکزی و سازمان استان‌ها، افزود: امید است همگان دست در دست هم برای آبادانی پایدار کشور موفق و موید به تاییدات الهی باشید.

انتهای پیام

نظر شما