شناسهٔ خبر: 67522423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی کرمانشاه: ۸ هزار و ۲۰۰ نفر کار امنیت انتخابات را بر عهده‌دار دارند

کرمانشاه - ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر نیروی فراجا امنیت کامل شعب اخذ رأی را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار «مهدی حاجیان» روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد جامع کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با گذشت بیش از ۶ ساعت از آغاز کار رای گیری، انتخابات با کمال آرامش در همه شعب اخذ رای کرمانشاه جریان دارد و هیچ مورد امنیتی تاکنون گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیش از یک هزار و ۶۳۰ شعبه در نظر گرفته شده است و در همه آن ها ماموران پلیس برای تامین نظم و امنیت این رویداد مهم حضور دارند.

وی ادامه داد: با وجود ازدحام جمعیت در اکثر شعب اخذ رای و حضور پرشور مردم، کار رای گیری بدون وقفه و در کمال صحت و سلامت همراه با امنیت کامل در جریان است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: چه آن هایی که در شعب اخذ رای حضور دارند و چه ماموران پلیس راه و راهور که امنیت ترافیکی را برقرار می‌کنند، تا پایان کار رای گیری و انتقال صندوق ها به محل از پیش تعیین شده همچنان مشغول انجام وظیفه خواهند بود.

سردار حاجیان یادآوری کرد: خوشبختانه مردم فهیم کرمانشاه نیز تاکنون همکاری خوبی با ماموران انتظامی و راهور و همچنین دیگر عوامل اجرایی انتخابات داشته اند که امیدوارم این همکاری تا پایان کار رای گیری ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با دعوت از عموم مردم برای حضور پای صندوق های رای در مدت زمان تعیین شده، گفت: قطعا حضور پرشور مردم در کنار انتخابی اصلح و آگاهانه باعث افزایش اقتدار کشورمان در مجامع جهانی و بین المللی خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

این گزارش حاکیست مشارکت مردم شهرستان ها استان کرمانشاه به ترتیب سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷ ، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان ۳۱/۵۰ درصد بود.

نظر شما