شناسهٔ خبر: 67521011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طحان نظیف: شورای نگهبان صیانت از آرا را وظیفه خود می‌داند

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما در شورای نگهبان صیانت از آرا به عنوان حق الناس را وظیفه خود می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هادی طحان نظیف بعد از بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: رای گیری از ساعت ۸ صبح امروز برابر زمان قانونی شروع شد و ما تاخیر خاصی رو حسب پیگیری‌هایی که داشتیم در شعب اخذ رای به فضل خدا نداشتیم.

وی افزود: این نکته رو تاکید کنم در تمام شعب اخذ رای ناظران شورای نگهبان و عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ما در هر شعبه بین ۳ تا ۴ ناظر داریم، عنوان کرد: اساساً فرایند رای گیری با حضور عوامل اجرایی و نظارتی با هم آغاز می‌شود یعنی اگر ناظر ما حضور نداشته باشد رای گیری در آن شعبه آغاز نمی‌شود.

طحان نظیف ادامه داد: در طول روز این عزیزان در پای صندوق هستند و در شمارش آرا حضور دارند و در کنار آنها نمایندگان نامزدها هم حضور دارند البته در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات هم در شورای نگهبان نمایندگان کاندیداها حضور دارند همه چیز روشن شفاف و فضل خدا دقیق هست.

وی گفت: ناظرین شورای نگهبان آموزش دیده اند که از بین اقشار مردم در سنین مختلف از میان بانوان و آقایان هستند. ما در شورای نگهبان صیانت از آرا به عنوان حق الناس وظیفه خود می‌دانیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت در انتخابات گزارش هایی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند پیگیری می‌کنند. این گزارشات از طریق سامانه مردم ناظر برای ما ارسال می‌شود و این عزیزان تا حصول نتیجه این گزارش ها را پیگیری می کنند.

طحان نظیف تاکید کرد: برابر قانون نظارت بر فرایند انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد طبیعتاً قانون مواردی مانند حضور نمایندگان نامزدها را به رسمیت شناخته است.

وی گفت: اگر سامانه‌های دیگری به عنوان سامانه‌های تخلفات معرفی می‌شود که پیگیری کنیم باید بگویم این سامانه‌ها از نظر ما به عنوان ناظر انتخابات به عنوان شورای نگهبان هیچ اعتباری ندارد لذا از مردم خواهش می‌کنم که اگر نکته‌ای و تخلفی با آن مواجه بودند از طریق سامانه مردم ناظر و هیچ سامانه دیگری پیگیری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: درس این سامانه در پایگاه شورای نگهبان است که احیاناً مشکلی را برای مردم پیش نیاد همه از طریق این سامانه نکاتشون را برای ما ارسال بکنند و ما هم این اطمینان رو به مردم می‌دهیمم که گزارش‌هایی که دریافت می‌کنیم تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

طحان نظیف تاکید کرد: تا الان با مساله خاصی روبرو نبودیم و امیدواریم تا پایان رای‌گیری به همین صورت باشد.

وی بار دیگر گفت: گزارشاتی که ارسال می‌شود حتماً باید مستند باشد چرا که ادعاها و کلی‌گویی‌ها ممکن است زیاد باشد آنچه که همکاران ما مسئول پیگیری آن هستند گزارشاتی که مستند هستند پیگیری می‌کنند.

نظر شما