شناسهٔ خبر: 67520979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باز هم صبح جمعه و تکرار حماسه‌ای از جنس اتحاد

ایلام - ایرنا - همزمان با مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ملت ایران یک صبح جمعه دیگر را با طعم انتخابات آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ملت ایران که هفته گذشته چنین ساعاتی را به حضور در شعب اخذ رای و شرکت در انتخابات اختصاص داده بودند امروز نیز در ادامه تکرار این حماسه به پای صندوق‌های اخذ رای شتافتند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از خبرنگاران مناطق مختلف استان حرکت گروه های مختلف مردم به سمت شعب اخذ رای از همان ابتدای دقایق رای گیری آغاز و با شکوه خاصی در جریان است.

حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای که در واقع تکرار حماسه ای از جنس اتحاد بوده محدود به یک قشر خاص نیست، تصاویر منتشر شده در رسانه های مختلف گروهی استان انعکاس حضور اقشار مختلف مردم است، از زن گرفته تا مرد، از پیر تا جوان، از شاغل تا بازنشسته و طلاب و روحانیان تا رای اولی هایی که حضوری پر شور توام با نشاط دارند.

برخی از مردم حضور گروهی را در انتخابات انتخاب کرده اند، حضور جمعی خبرنگاران، فرهنگیان، روحانیان، رای اولی ها و غیره همگی تصاویری زیبا از حماسه حضور را برای ۱۵تیرماه به ثبت رسانده اند.

حرکت مردم به سمت شعب اخذ رای در حالی آغاز شده که امروز روز حساس تعیین چهاردهمین رئیس جمهور آینده کشور بوده و مردم با رای خود آینده چهار سال ایران اسلامی را تعیین خواهند کرد.

حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای نه تنها نمایشی از وحدت و همبستگی ایرانیان بوده بلکه نمادی از مردم سالاری دینی، آزادی انتخاب و داشتن حق انتخاب بوده که هر ایرانی با افتخار آنرا امروز به نمایش می گذارد.

امروز و در دومین جمعه تعیین سرنوشت کشور حضور مردم در حال خلق حماسه ای از جنس اتحاد بوده که در تاریخ این دیار با افتخار به یادگار خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، ۶۳۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی در سطح شهرها و بخش‌های مختلف این استان برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان در نظر گرفته شده که ۱۸۷ شعبه آن سیار و ۴۴۶ شعبه هم ثابت است.

این تعداد ۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی بوده و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیئت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است.

در استان ایلام ۳۰ هیات اجرایی در ۳۰ حوزه انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری پس از شهادت آیت الله رییسی و همراهانش، در حادثه سقوط بالگرد که ۳۰ اردیبهشت، برای انتخاب نهمین رئیس جمهور هشتم تیرماه برگزار و با توجه به عدم کسب حد نصاب لازم توسط نامزدهای این دوره از انتخابات، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

نظر شما