شناسهٔ خبر: 67520411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنان و دختران ایلامی از اثرگذاری انتخابات می‌گویند

ایلام - ایرنا - ماراتن بزرگ مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شروع شده و از همان آغازین ساعت رای گیری حضور مردم به ویژه زنان و دختران در پای صندوق های رای جلوه دیگری به انتخابات داده است زیرا آنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه مطالبه گر سهم خویش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنان و دختران ایلامی همچون سایر زنان ایران اسلامی در پای صندوق های رای حاضر شده اند تا نشان دهند که به نقش اثرگذار خویش واقف اند و برای پاسداری و اثرگذاری از آن در جامعه مشارکت گسترده ای دارند.

زنان ایلامی که روزگاری نه چندان دور چادر بر کمر بسته و با وجودی که فرزندان کوچک خویش را بر دوش می کشیدند پا به پای مردمان این سرزمین مرزی از کیان و سرزمین و حریت کشورشان دفاع کردند، امروز با شور و اشتیاقی وصف ناشدنی در میدان سیاست و عرصه انتخابات حاضر شده اند.

امروز فصلی تازه و برگ دیگری پیش روی تاریخ ایران زمین گشوده شده و باز زنان و دختران ایرانی برای انعکاس اثرگذاری و حضور جاودانه خود در انتخابات حاضر شده و به میدان آمده اند تا نشان دهند به مسایل سیاسی کشور بی توجه نیستند و خواهان حفظ سهم خود از سیاست اند.

یکی از زنان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز چشم بسیاری از قدرت های جهان به حماسه آفرینی مردم کشور ما گشوده شده است و ما زنان باید با حضور پرشور خود چشمان خدعه آنان را از حلقه بیرون آوریم.

راضیه عبدی اظهار داشت: حضور پرشور و مشارکت گسترده زنان نمایش مطالبه گری و سهم خواهی آنان از حق خودشان است زیرا به عنوان نیمی از جمعیت کشور دارای جایگاه ویژه ای هستند.

وی افزود: اثرگذاری و نقش زنان در همه طول تاریخ این کشور ماندگار بوده و اکنون حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری نیز اثرگذار خواهد بود.

عبدی گفت: امیدواریم هر شخصی که به عنوان رییس جمهور ملت ایران امروز انتخاب شد توجه ویژه ای به نقش زنان و اثرگذاری آنان در جامعه داشته باشد زیرا اکنون زنان دانش آموخته دانشگاهی پا به پای مردان در عرصه علم و دانش پیشرفت کرده و خواهان حضور در صحنه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستند.

یکی از دختران ایلامی که همراه مادر و خواهرش برای شرکت در انتخابات حاضر شده بود، گفت: انتخابات یکی از اثرگذارترین اتفاقات سیاسی مردم در جهان است و مشارکت گسترده مردم بیانگر تعهد و علاقه آنان به نظام سیاسی کشور است.

مریم رضازاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنان ایران به عنوان نیمی از جمعیت جامعه هستند و نباید تنها به عنوان رای دهنده شناخته شوند بلکه نیاز دارند که سهم آنان در ریاست، سیاست، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد باید داده شود.

وی ادامه داد: امروز دختران زیادی در عرصه ورزشی و علمی بهترین مقام ها و رتبه های علمی را کسب کرده اند و شمار زیادی از آنان در کسب و کارهای مختلف فعال هستند که نیاز است دولت از آنها حمایت کند.

رضازاده گفت: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین انتخابات در کشور ماست و با توجه به اینکه یک رییس جمهور به عنوان منتخب ملت نقش مهمی در مناسبات سیاسی جهان دارد باید بهترین فرد و کارآمدترین فرد انتخاب شود تا برای ایران اسلامی عزت و اقتدار را به همراه آورد.

وی تاکید کرد: مردم برای این انقلاب و حفظ آن خونهای زیادی داده اند و چه زن و مرد همگی باید پاسدار این خونها باشیم و با حضور گسترده در انتخابات استقلال و آزادی جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم.

امروز ۱۵ تیرماه در هوای گرم تابستان زنان و مردان غیرتمند ایلامی همگام با سایر مردم در اقصی نقاط جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای حضور می یابند تا باز تعهد خود به نظام و انقلاب را نشان دهند و با آرمانهای شهدای انقلاب و امام راحل بیعت کنند.

نظر شما