شناسهٔ خبر: 67519120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:حضور مردم استان مرکزی در انتخابات چشمگیرتر از هفته قبل است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: حضور مردم این خطه، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چشمگیرتر از هفته قبل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز جمعه در بازدید از شعبه اخذ رای مسجد علی‌ابن ابیطالب (ع) اراک، افزود: امروز یکی از روزهای سرنوشت‌سازو تعیین‌کننده در مسیر پیشرفت ایران عزیز است در بازدیدی که از شعب در ساعات اولیه در اراک انجام شد، حضور مردم چشمگیرتر از هفته قبل است و با وجود سه شعبه مجاور، مراجعه و مشارکت مردم در صف قابل تامل است.

استاندار مرکزی گفت: این انتخابات پیام‌آور پیوند بین مردم با نظام جمهوری اسلامی است.

مخلص‌الائمه افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از منحصر به فردترین انقلاب‌های جهان است و مردم سالاری دینی در تقویت مولفه‌های امنیت ملی و عناصر اقتدار تاثیر دارد و حضور مردم باعث تقویت این عناصر می‌شود.

وی بیان کرد: انتخابات علاوه بر اینکه تکلیف اجتماعی است، حق هر شهروند نیز به شمار می‌رود بنابراین این مهم ۲ روی سکه است هرجا تکلیف است حقی نیز وجود دارد و عکس آن نیز مصداق دارد.

استاندار مرکزی گفت: مردم باید در این فرآیند از حق خود دفاع و بهره‌برداری کنند زیرا چهار سال نظام اجرایی کشور تحت تاثیر، انتخاب مردم است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رئیس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

نظر شما