شناسهٔ خبر: 67518719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

حضور مردم پشتوانه قوی برای رئیس‌جمهور آینده ایجاد می‌کند

استاندار اصفهان صبح امروز با حضور در گلستان شهدا رأی خود را به صندوق اخذ رأی واقع در این شعبه انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی صبح امروز _جمعه پانزدهم تیر_ با حضور در گلستان شهدای اصفهان رأی خود را به شعبه مستقر در این مکان مقدس انداخت.

استاندار اصفهان سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: من هم مانند یک نفر از مردم ایران اسلامی وظیفه داشتم در این انتخابات شرکت کرده و از حق قانونی خود استفاده کرده و تکلیف خود در قبال ایران اسلامی را انجام دهم بر همین اساس در صبح زود که صفوف رأی گیری معطلی کمتری دارد در گلستان شهدای اصفهان حضور یافتم.

وی در خصوص تأثیر رأی تک تک افراد جامعه گفت: مردم با حضور خود تصویری از انسجام ملی و وحدت اجتماعی و پشتوانه عظیم مردمی نظام و کشور را مخابره می‌کنند که اولویت اول است، در واقع به سبب حضور مردم ترسیم واقعی اقتدار کشور انجام می‌شود و هر کدام از ما با رأی خود به عنوان یک فرد در شکل دادن این اقتدار باید انجام وظیفه کنیم.

مرتضوی ادامه داد: همچنین حضور ما موجب پشتوانه قوی برای رئیس جمهوری که بر کرسی ریاست جمهوری می‌نشیند ایجاد می‌کند؛ رئیس جمهور با پشتوانه بیشتر می‌تواند برنامه‌های داخل و خارج از کشور را بهتر دنبال کند.

وی تاکید کرد: همه باید بدانیم چهار سال کشور را به رئیس جمهوری واگذار می‌کنیم تا کشور را در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، زیربنایی و معیشتی مدیریت کند بنابراین باید کمک کنیم رئیس جمهور منتخب با پشتوانه بالاتری انتخاب شود.

استاندار اصفهان در خصوص آمادگی‌های ستاد انتخابات استان برای برگزاری این انتخابات یادآور شد: از ماه‌ها قبل آمادگی کامل را با توجه به انتخابات مجلس در نقطه آرمانی ایجاد کرده بودیم و با توجه به شهادت آیت الله رئیسی مجدداً طرح‌های امنیتی انتخابات را بررسی کرده و با ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و سپاه همه بضاعت خود را برای برگزاری انتخاباتی امن به‌کار گرفتیم.

وی در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور منتخب مردم ابراز کرد: در سه سال گذشته از زمان تصدی استانداری سعی کردیم مسائل اصفهان را به طور ویژه دنبال کنیم، مردم از ما در مورد احیای زاینده روز انتظار داشتند چرا که همه حیات اصفهان را به خود گره زده است و در دولت سیزدهم بعد از برنامه ریزی مطالعاتی طی هشت ماه، بالاخره اجرای آن آغاز شد و در حال اجرای چند پروژه عمده و فرعی در این زمینه هستیم.

مرتضوی ادامه داد: در ابتدا در مسیر فاز اول پروژه سامانه دوم آبرسانی حرکت کردیم که پس از یک سال بهره برداری شده است و امروز در حال انجام فاز دوم و سوم آن هستیم و انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب به این موضوع رسیدگی کند.
وی تاکید کرد: همچنین پروژه‌ای را با عنوان انتقال آب دریای عمان شروع کردیم که ۷۰۰ کیلومتر از مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری آن طی شده و بنا داشتیم تا شهریور سال آینده آن را به سرانجام برسانیم و تاکید رئیس جمهور شهید همین بود تا شیرینی آن به کام مردم تا پایان دولت سیزدهم برسد اما ادامه مسیر به دولت بعد واگذار شد که امیدواریم رئیس جمهور منتخب آن را اولویت خود قرار دهد.

استاندار اصفهان ابراز کرد: پروژه انتقال آب از آب‌های جنوب استان نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که کارهای آن با ۱۲ پیمانکار در ۱۲ نقطه در حال انجام است و تأمین مالی پروژه تحت عنوان مولدسازی توسط رئیس جمهور شهید انجام شد و افق ما این بود که تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسد و امیدواریم دولت بعد آن را هم به نتیجه برساند.

وی یادآور شد: پروژه دیگر کوهرنگ سه بود که از قبل متوقف شده بود و با درایت‌های شهید جمهور فعال شد و پمپاژ آب آن حل شد و سد کوهرنگ سه نیز در حال احداث است که تا دو سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

مرتضوی گفت: این چند پروژه می‌تواند در احیای زاینده رود نقش مهمی ایفا کند و امیدواریم رئیس جمهور منتخب آرزوی دیرینه مردم استان را به ثمر بنشاند.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی استان اذعان کرد: وقتی استانداری اصفهان را تحویل گرفتیم نزدیک به ۱۰۰۰ واحد تولیدی اصفهان راکد شده بود که در این سه سال ۵۳۰ واحد را به چرخه تولید بازگرداندیم تا جایی که نرخ بیکاری ما را تنزل داد و بعد از سال‌ها نرخ بیکاری در استان تک رقمی شد و در کشور هم نرخ بیکاری در طول ۴۵ سال گذشته رکورد زد و به ۸ درصد رسید که بی نظیر است.

وی ابراز کرد: کاری که در زمینه تأمین برق و شبکه گاز به ویژه شرق استان انجام شده، می‌تواند آینده متفاوتی را برای استان رقم بزند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: مردم باید همانطور که در انتخابات شرکت می‌کنند، در ادامه مسیر رصد، مراقبت و پشتیبانی خود را انجام دهند تا رئیس جمهور منتخب زمینه آبادانی کشور را بیش از گذشته فراهم کند.

نظر شما