شناسهٔ خبر: 67517202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان‌شمالی روی خط انتخابات؛ روند افزایشی مشارکت و نظارت ۱۰۰ بازرس

بجنورد- ایرنا- رای گیری در خراسان شمالی از هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان به مرحله پایانی خود یعنی انتخاب نامزدها رسیده است، در این بسته خبری همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با مرحله دوم این رویداد سیاسی منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته ای که گذشت، برای برخی عرصه تبلیغات و معرفی نامزد انتخاباتی و برای برخی عرصه پیگیری مناظره انتخاباتی و بررسی و گمانه زنی برای انتخاب ۲ نامزد بود اما همه بر سر یک عقیده هم پیمان هستند و آن حضور در پای صندوق ها است.

هرچند شماری از افراد در دور اول انتخابات، پای صندوق های رای حاضر نشدند اما شواهد حاکی از آن است که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عزم این افراد برای حضور در این رویداد سیاسی راسخ است.

شعبه های اخذ رای در سراسر خراسان‌شمالی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعال شدند و زنگ آغاز انتخابات در این استان به صدا در آمد تا آرای ۷۱۲ هزار نفر واجد شرایط را اخذ کنند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

همچنین از ۹۲۷ شعبه اخذ رای استان، ۴۳۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۹۵ شعبه در مناطق روستایی آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

۷:۴۹  فیلم| توزیع صندوق‌های اخذ رای در خراسان شمالی

توزیع صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی به ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی از صبح امروز (جمعه) آغاز شد.

۹:۱۵ رییس هیات نظارت خراسان‌شمالی: با هر نوع تخلف انتخاباتی برخورد می‌شود

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی؛ امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت قوی را چراغ راه انتخابات برشمرد و گفت: بر روند برگزاری انتخابات به شدت نظارت می شود و با هر نوع تخلف انتخاباتی برخورد می شود.

 عابدین عابدی مقدم اظهارکرد: مردم با مشاهده هرگونه تخلفات در حوزه های انتخاباتی، موضوع را گزارش دهند و در سامانه "مردم ناظر" شکایت خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: نظارت بر شعبه های اخذ رای به صورت صحیح انجام تا تخلفی صورت نگیرد و به هیچ وجه از تخلف انتخاباتی نخواهیم گذشت و امید می رود که فضای خوب، آرام و منطقی در انتخابات حاکم شود.

۹:۲۳ استاندار خراسان‌شمالی: آماده خلق حماسه‌ایم/ مردم مشارکت کنند

استاندار خراسان شمالی نیز با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد گفت: حضور قوی و پرشور مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار سیاسی کشور می‌شود و از همه مردم می خواهیم در پای صندوق های رای حضور حداکثری داشته باشند.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: امروز مردم ما با حضور در پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد و بار دیگر با ارزش ها و آرمان های انقلاب تجدید بیعت می کنند.

وی در خصوص آمادگی ستاد انتخابات استان گفت: صندوق ها در شعبه ها مستقر شده و ۶ صبح امروز تمامی دستگاه ها آماده اخذ رای بودند.

۹:۳۲ فیلم| آغاز حماسه سیاسی ۱۵ تیرماه در خراسان‌شمالی

مردم خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از دقایق اولیه صبح امروز جمعه (۱۵ تیر) پای صندوق های رای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند تا بار دیگر حماسه ای در تاریخ سیاسی این خطه به ثبت رسانند.

۱۰:۱۴ مهر مادری در پای صندوق

 بانوان خراسان شمالی با حضور در پای صندوق های رای، نمادی از اصالت، بنیاد، ریشه، عطوفت و مهربانی را به نمایش گذاشتند.

بانوان این خطه در مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی در پای صندوق های رای حاضر شدند تا مهر مادری و پایبندی به ارزش های نظام اسلامی را به رخ بکشند.

۱۱:۵۰ فیلم| جلوه‌های زیبای انتخابات در گنجینه فرهنگ‌ها

مردم همیشه در صحنه خراسان‌شمالی امروز (جمعه) با حضور حماسی خود در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جلوه‌هایی زیبایی را خلق کردند.

۱۲:۰۶ امام جمعه بجنورد: مشارکت مردم پشتوانه قوی برای نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنود گفت: مشارکت مردم پشتوانه قوی برای نظام است و با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای آینده و سرنوشت خوبی برای مملکت رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز جمعه با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: انتخابات روز سرنوشت ساز مهمی برای مردم ایران است و مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای همانند همیشه حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

۱۲:۱۸ فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی: انتخابات با امنیت کامل در حال برگزاری است

 فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تشریح چگونگی تامین امنیت شعب اخذ رای گفت: تاکنون مشکل امنیتی در شعب استان به وجود نیامده و انتخابات با امنیت کامل در حال برگزاری است.

سردار سعید مطهری‌زاده روز جمعه با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۲۷ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی دایر و امنیت تمام شعب با حضور نیروهای انتظامی و با همکاری بسیج برقرار است.

۱۲:۵۶ پیر زن ۱۰۰ ساله خراسان‌شمالی رای خود را به صندوق انداخت

 مسن ترین رای دهنده خراسان‌شمالی با ۱۰۰ سال سن امروز (جمعه) رای خود را به صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انداخت.

«صغری احمدی» اهل روستای درپرچین اسفراین با ۱۰۰ سال با شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

وی مشارکت در انتخابات وظیفه ای شرعی دانست و گفت: همیشه در انتخابات شرکت و مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کرده ام.

۱۳:۰۲ انگشت اقوام خراسان شمالی به سوی آینده ای روشن

قومیت‌های مختلف خراسان شمالی از ترک، ترکمن، فارس، تات، کرد، کرمانج و بلوچ در پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا با انتخاب رییس جمهور نهم، حماسه‌ای دیگر در دیار فرهنگ ها خلق کنند.

مردم خراسان شمالی از قومیت‌های مختلف با لباس های رنگارنگ در پای صندوق های رای حاضر شدند تا بار دیگر یکرنگی و اتحاد خود را در سایه رنگین کمانی از فرهنگ ها به اثبات برساندند.

۱۴:۳۱ عکس- مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری- بجنورد

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ( ۱۵ تیر ۱۴۰۳) در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شده است. به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

۱۴:۳۹ عروس و داماد بجنوردی پای صندوق رای

 عروس و داماد شهرستان بجنورد خراسان شمالی اولین روز زندگی مشترک خود را با حضور در شعبه اخذ رای و انداختن آرای خود در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز کردند.

این زوج با رفتن به پای صندوق رای در مسجد انقلاب بجنورد،حاضران را به شوق آوردند.

این زوج اعلام کردند که شرکت در انتخابات وظیفه و حق همه است از این رو برای سهیم شدن در تعیین سرنوشت سیاسی کشور پا به عرصه گذاشته و در انتخابات شرکت کردند.

۱۴:۴۱جلوه‌ای از اقتدار و شکوه در خراسان شمالی 

حضور معلولان، سالخوردگان، مادر کشاورز و ثبت عکس‌های دسته جمعی اقشار مختلف در پای صندوق‌های رای تصاویر ویژه را در شعبه‌های انتخابات خراسان شمالی خلق کرده است.

امروز در خراسان شمالی اقشار مختلف با لباس های محلی و با شور و اشتیاق پای صندوق های رای آمدند تا بار دیگر تصاویر ویژه از شکوه و حماسه را به ثبت برسانند.

حضور افراد از اقشار مختلف در پای صندوق های رای، جلوه وفاداری و میهن دوستی را به تصویر کشیده است اما در این میان، حضور برخی اقشار زیبایی ویژه دارد.

۱۶:۳۱ فیلم| دادستان بجنورد: با شبهه افکنان انتخاباتی برخورد قاطع می شود

دادستان مرکز خراسان شمالی گفت: با شبهه افکنان انتخاباتی که با تشویش اذهان عمومی در پی کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند، برخورد قاطع می شود.

 ۱۹:۱۵ ۱۰۰ بازرس بر روند برگزاری انتخابات خراسان شمالی نظارت می‌کنند

رییس ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ نفر بازرس وزارت کشور بر نحوه برگزاری انتخابات استان نظارت می‌کنند.

حسن ناهیدی اظهار کرد: بازرسان در حال رصد نحوه برگزاری انتخابات و سلامت آن هستند و این رویداد سیاسی بدون مشکل در شعبه های مختلف در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شاهد مشارکت خوب مردم در انتخابات در تمام شهرستان ها و روستاها هستیم و سلامت انتخابات در حال رصد است.

۱۹:۲۴ روند مشارکت حداکثری در خراسان شمالی همچنان افزایشی است

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: روند حضور مردم در انتخابات امروز نسبت به مدت زمان مشابه هفته گذشته تا این لحظه افزایشی بوده است.

حسن ناهیدی  اظهار کرد: خوشبختانه از زمان آغاز رأی گیری تاکنون مردم استان با شور و نشاط خاصی در شعب اخذ رای حاضر شده و در این رویداد حضور یافته‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۱ درصد مشارکت کنندگان بین ۳۵ تا ۴۵ سال هستند و جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال نیز مشارکت بالایی دارند.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: مشارکت بانوان نیز اکنون به ۵۰ درصد رسیده است که این مهم نیز نسبت به هفته گذشته افزایشی است.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات امروز جمعه ۱۵ تیرماه در حال برگزاری است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما