شناسهٔ خبر: 67517150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز شکوه حضور سیستانی و بلوچستانی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

زاهدان - ایرنا - فرآیند رأی گیری مرحله دوم انتخابات، برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری لحظاتی پیش در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ فرآیند رای گیری مرحله دوم برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش همزمان با سراسر کشور از هامون تا مکران آغاز شد.

فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دلیل شهادت آیت الله رییسی، رئیس‌جمهور در یک سانحه هوایی، پیش از اتمام دوره چهارساله، زودهنگام برگزار شد.

پس از تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد.

پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیرماه برگزار شد. با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر شنبه ۹ تیرماه، انتخابات به دور دوم کشیده شد که طبق قانون، یک هفته بعد یعنی امروز ۱۵ تیرماه برای بار دوم رای گیری در حال انجام است.

مردم مومن و ولایت‌مدار سراسر استان آمده اند تا با حضوری آگاهانه در پای صندوق‌های رأی سرنوشت کشور خود را برای چهار سال آینده مشخص کنند.

مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار شد مشارکت ۴۰ درصدی به ثبت رساند و حالا طبق نظرسنجی ها در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه این رکورد شکسته خواهد شد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای پیش بینی و تقسیم شده تا در روز انتخابات به تفکیک شعب اختصاص یابند.

عباس ابراهیمی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

نظر شما