شناسهٔ خبر: 67517071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز فرایند رای‌گیری در ۷۹۰ شعبه استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: فرایند رای‌گیری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

" اکبر پورات " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: : از مجموع شعب اخذ رای، ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرای مردم استان بوشهر در این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: تمامی زیرساخت های مورد نیاز در راستای انتخاباتی باشکوه در راستان تدارک دیده شده است.

پورات تصریح کرد: ۲۷ هیات اجرایی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید

شور سیاسی در اقتصاد بازار بوشهر

فعال سیاسی بوشهر: مناظره‌ها شور و شوق شرکت در انتخابات را افزایش داد

استاندار بوشهر: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شد

وی افزود: شهرستان "دیلم" با ۳۳ شعبه و "دشتستان" با ۱۷۹ شعبه به ترتیب کمترین و بیشترین تعداد شعب استان بوشهر در این دوره از انتخابات را به خود اختصاص داده اند.

پورات یادآور شد: افراد متولد هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن واجد شرایط رای در این دوره از انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای هستند.

وی گفت: از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

پورات با اشاره به اینکه هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده دارند گفت: تمهیدات لازم برای برقراری امنیت شعب اخذ رای و سلامت روند برگزاری انتخابات در استان بوشهر اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده دارند.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند که با انصراف زاکانی و قاضی زاده هاشمی رقابت در روز جمعه هشتم تیرماه انجام و در نهایت «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» به دور دوم راه یافتند.

دومین دور از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز پانزدهم تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شده است.

نظر شما