شناسهٔ خبر: 67517016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاکستان آغاز شد + عکس

رای گیری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در پنج شعبه اخذ رای در پاکستان، راس ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی بار دیگر با مشارکت پرشور ایرانیان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امروز نیز پنج صندوق رای در شهرهای اسلام‌آباد، پیشاور، کراچی، لاهور و کویته مستقر شده و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت در هریک از این شهرها از هفته گذشته مشخص شده‌اند.

روند اخذ رای همانند هفته قبل تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاکستان آغاز شد + عکس

ایرانیان مقیم پاکستان‌ هشتم تیرماه همگام با ده‌ها میلیون نفر از هموطنان داخل و خارج از کشور، با شور و شوق خاص به پای صندوق‌های رای رفتند و امروز نیز این حماسه تکرار می‌شود.

صندوق اخذ رای اسلام‌آباد در سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقر شده است. حداقل سن برای رای دادن ۱۸ سال تمام اعلام شده و هموطنانی که شناسنامه یا کارت ملی همراه ندارند، می‌توانند برای رای دادن از گذرنامه معتبر استفاده کنند.

رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاکستان آغاز شد + عکس

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در اولین لحظات آغاز اخذ رای برای دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت کشورمان در شهر اسلام‌آباد، رای خود را به صندوق انداخت.

صندوق‌های رای گیری در پیشاور، کراچی، کویته و لاهور به عنوان مراکز ۴ ایالت پاکستان در سرکنسولگری‌های ایران در این شهرها مستقر شده است.

ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۵ خود اعلام کرد: مسعود پزشکیان فرزند محمدعلی با شناسه نامزد ۲۲ و سعید جلیلی فرزند محمدحسن با شناسه نامزد ۴۴ روز جمعه در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به رقابت می‌پردازند.

همچنین به استناد اصل ۱۱۷ قانون اساسی و تفسیر شماره ۲۷۶۴ مورخ ۱۳۶۴/۴/۵ شورای نگهبان، در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آرا است.

نظر شما