شناسهٔ خبر: 67516575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار اردوغان و لوکاشنکو در آستانه؛ جنگ اوکراین محور گفت وگوها

تهران- ایرنا- اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در آستانه پایتخت قزاقستان دیدار و طرفین در مورد مسائل مختلف از جمله موضوع جنگ اوکراین با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه اداره ارتباطات ترکیه آمده است: اردوغان در این دیدار بر لزوم برداشتن گام‌های قاطع برای پایان دادن به درگیری بین اوکراین و روسیه تاکید و ابراز امیدواری کرد که یک چارچوب قوی صلح بتواند به این جنگ پایان دهد.

این بیانیه می‌افزاید: رئیس جمهور ترکیه در این نشست دو جانبه با تاکید بر تعهد آنکارا به پیگیری برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف، یادآور شد که به گفت وگوهای صمیمانه با هر دو طرف درگیر در این مناقشه ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ترکیه، روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و جهانی از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار روسای جمهور ترکیه و بلاروس در آستانه مطرح شد و طرفین درباره آنها به بحث و رایزنی پرداختند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه برای شرکت در بیست و چهارمین اجلاس سران شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد.

به گزارش ایرنا، آستانه پایتخت قزاقستان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ تیرماه میزبان اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای بود.

کشورهای عضو سازمان شانگهای ۴۳ درصد از جمعیت جهان، ۲۵ درصد از تولید ناخالص، ۲۰ درصد از صادرات، ۲۰ درصد از واردات جهان و حدود ۲۳ درصد از اقتصاد جهانی را در اختیار دارند.

نظر شما