شناسهٔ خبر: 67514702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مقام اسبق وزارت کشور: شورای نگهبان مانع از دخالت‌های احتمالی در نتیجه انتخابات شود

مدیرکل سیاسی اسبق وزارت کشور گفت: وزارت کشور موظف است با سامان‌دهی هئیت‌های اجرایی انتخاباتی و بازرسی که می‌تواند از صندوق‌های اخذ رای مراقبت داشته باشد، سلامت انتخابات را تضمین کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد حق‌شناس فعال سیاسی عضو حزب اعتماد ملی، در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد تا شورای نگهبان، قوه قضاییه و همچنین وزارت کشور به تخلفات انتخابات رسیدگی کنند تا مردم با اطمینان بیشتری در انتخابات حاضر شوند، گفت: این جزو وظایف ذاتی شورای نگهبان است تا انتخاباتی رقابتی، سالم، مشارکت‌پذیر برگزار کرده و بر نحوه برگزاری آن نظارت داشته باشد و در نهایت بسترهای لازم را فراهم کند. اگر سلامت و امنیت را از انتخابات بگیریم دیگر انتخابات نیست.

مدیر کل سیاسی اسبق وزارت کشور در گفتگو با ایلنا، افزود: فکر می‌کنم شورای نگهبان کاملا باید زمینه‌ها و ابزارهای لازم برای روند فعالیت تبلیغاتی قبل از انتخابات را رصد کرده و در روز انتخابات مراقبتی صورت بگیرد تا انتخابات از سلامت لازم برخوردار باشد. در عین حال از دخالت‌ها و ورود عواملی که به هر دلیلی بخواهند در نتیجه انتخابات تغییری از طریق نخواندن رای مردم یا افزودن رای به سبد یک نامزد خاص انجام داده و یا خارج از قواعد قانونی مداخله‌ای صورت بدهند، جلوگیری کنند.

حق شناس گفت: مهم‌ترین رکن و نهادی که باید به این موضوع بپردازد نهاد شورای نگهبان است و وزارت کشور موظف است با سامان‌دهی هئیت‌های اجرایی انتخاباتی و بازرسی که می‌تواند از صندوق‌های اخذ رای مراقبت داشته باشد، سلامت انتخابات را تضمین کند.

وی تصریح کرد: نامزدهای قانونی این حق قانونی را دارند که نماینده ناظر در شعبه اخذ رای داشته باشند و امکان گزارش‌دهی درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات را داشته باشند.

27218

نظر شما