شناسهٔ خبر: 67514028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون جهاد دانشگاهی لرستان:

فناوری می‌تواند به ایجاد آینده پایدارتر کمک کند

آزیتا یوسفیان

معاون فناوری مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی لرستان گفت: فناوری می‌تواند به ایجاد یک آینده پایدارتر کمک کند، مثلاً فناوری‌های جدیدی برای بازیافت و استفاده دوباره از مواد در حال توسعه‌اند.

صاحب‌خبر -

رحیم بیرانوند امروز (۱۴ تیر ماه) در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: فناوری‌ها تأثیر عمیقی بر زندگی انسان داشته‌اند و این تأثیر در زمینه محیط زیست نیز مشهود است.

وی با بیان اینکه فناوری‌ها جدیدی در حال توسعه‌اند که می‌توانند به کاهش آلودگی و حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند، با این حال، فناوری‌ها می‌توانند باعث آلودگی و تخریب محیط زیست شوند، اظهار کرد: چنانچه فناوری‌ها مدیریت نشوند نه‌تنها کمکی به محیط زیست نمی‌کنند، بلکه خود عامل تخریب خواهند بود.

او گفت: دو درصد کربن جهان از طریق تکنولوژی‌ها تولید می‌شود و باید تکنولوژی‌ها به صورتی مدیریت شوند که شرمنده آیندگان نشویم.

وی ادامه داد: فناوری‌های جدیدی در حال توسعه‌اند که می توانند به کاهش تأثیرات منفی فناوری بر محیط زیست کمک کنند، برخی از این فناوری‌ها شامل انرژی پاک، حمل و نقل پاک، کشاورزی پایدار و فناوری‌های بازیافت و استفاده مجدد از آنها هستند.

معاون فناوری مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی لرستان افزود: با توسعه فناوری‌های جدید، فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی برای محیط زیست ایجاد می‌شود و باید به‌گونه‌ای اقدام شود تا از فرصت‌ها برای کاهش تأثیرات منفی فناوری بر محیط زیست و حفاظت از آن استفاده شود.

انتهای پیام

نظر شما