شناسهٔ خبر: 67513748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای وال استریت ژورنال در مورد پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه

تهران- ایرنا- همزمان با اینکه تنش‌ها در مرزهای جنوب لبنان شدت یافته و مقاومت از سوی حماس علیه رژیم صهیونیستی همچنان در غزه ادامه دارد، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس در غزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه نوشت: به نظر می‌رسد که مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس که می‌تواند منجر به آزادی گروگان‌ها (اسرای) بیشتری شود، در این هفته پیشرفت داشته است.

این نشریه افزود، این درحالی است که تنش‌ها در مرز شمالی (فلسطین اشغالی) پس از یکی از بزرگترین رگبارهای موشکی توسط حزب الله در چند ماه اخیر، شدیدتر شده است.

حزب‌الله اعلام کرده است که امروز پنجشنبه بیش از ۲۰۰ موشک به شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این اقدام در تلافی جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک فرمانده ارشد حزب الله در روز چهارشنبه صورت گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چندین پرتابه را رهگیری کرده است، اما ترکش شلیک موشک‌ها باعث آتش سوزی در تعدادی از مناطق شمالی شده است و آژیرهای هشدار ساعت‌ها به صدا درآمده است.

رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که یک عملیات را برای تجاوز به خاک لبنان ترتیب خواهد داد درحالیکه حزب‌الله هشدار داده است که هر گونه ماجراجویی را پاسخ خواهد داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان این هفته در گفتگو با آسوشتیدپرس تاکید کرد که اگر آتش بس در غزه برقرار شود، این جنبش بدون هیچ بحثی به سمت شمال عقب نشینی می‌کند و عملیاتی که در راستای طوفان الاقصی علیه تل آویو آغاز کرده بود را متوقف خواهد کرد.

در راستای گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو به نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اطلاع داده که از توقف جنگ در غزه استقبال می‌کند.

نظر شما